Do Not Cross má být tempem pomalá hra s unikátní atmosférou, ve které se v roli forenzního uklízeče procházíte na místě zločinu, a zatímco provádíte úklid (v podobě různých miniher viz ukázky), zároveň sbíráte důkazy a nahlížíte do věcí a skrze ně i do minulosti obětí.
Povinnou část herních úkolů má podle tvůrců plnit pouze úklidová složka, zatímco šmejdění ve věcech obětí, potažmo sbírání a vlastní vyhodnocování důkazů je nepovinné. Tvůrci nechají hráči možnost volby, jak moc se chtějí ponořit do jednotlivých případů, které se pokusí vyřešit, čímž zároveň hlavní postavě "pomohou" k osobnímu psychickému úpadku.
Důležitou součástí Do Not Cross je totiž i příběhová linka, v jejímž rámci má být hlavní postava normální, když s prací forenzního uklízeče začíná. Čím déle práci dělá, čím více zločinů vidí a uklízí, tím více jej zločin přitahuje. Podle tvůrců to bude mít jisté následky, které sice dále nespecifikují, ale tento motiv postupného pádu do hlubiny má být centrálním pilířem vyprávění.
Kombinace výše popsaného námětu, stylu vyprávění a hratelnosti, která dohromady montuje adventurní vyšetřování s minihrami, zní lákavě. Nebudu však zastírat, že na první pohled můj zájem o hru upoutal styl grafického ztvárnění, potažmo atmosféra, která z obrázků vyzařuje. Samozřejmě je otázka, kam tvůrci vývoj hry dotáhnout, když jsou jenom tři, ale doufám, že to s ambicemi nepřehnali hned na začátku. Odkaz na IndieDB stránku Do Not Cross už každopádně trůní v bookmarcích.