zdroj:
tisková zpráva
Pro základní informace o hře si přečtěte naše první preview, případně obsáhlé dojmy z E3. Pro modely postav bylo klíčové především to, aby vypadaly realisticky a celistvě. Gabe Newell říká, že množství detailů, do kterých se dá zajít, je neuvěřitelné, spousta času prý padla jen na pohyb očí. O systému mimiky jsme se již zmiňovali, využít jej budou moci i tvůrci modů a získat tak množství různých výrazů, z nichž však žádný nebude takový, že by jej člověk skutečně nemohl na své tváři vytvořit.
U grafické stránky a potažmo celého engine je prý pozoruhodná hlavně jeho nenáročnost na hardware. Jinými slovy, pro hraní Half-Life 2 nebudete potřebovat high-end stroj s nejmodernější GeForce, naopak údajně postačí i Pentium III 800Mhz a třeba jen Rivou TNT. Gabe Newell v tomto ohledu trochu naraží na Johna Carmacka, který si s něčím takovým prý příliš hlavu neláme a často svými výtvory nutí všechny hráče k upgradu. Rozdíl mezi průměrnými a špičkovými stroji se bude stále zvětšovat a pro engine Source je prý typické především to, že z každého železa dokáže vymačkat maximum (a jak můžete sami posoudit, ještě to vypadá zatraceně dobře).
zdroj:
tisková zpráva
Ihned tedy v rozhovoru padla otázka, zda Valve hodlají nabízet Source k licensování dalším firmám, což je dnes u dobrých enginů běžné a někdy to dokonce vypadá, že většina áčkových akcí běží na technologii Unreal, Quake3 nebo LithTechu. Konkrétní odpověď nepadla, engine je ale v současné době využíván též pro akci Vampire: Bloodlines od Troiky. Vše nasvědčuje tomu, že bude použitelný i pro hry jiných žánrů a osobně tipuju, že nebude dlouho trvat a Valve začne prodávat jednu licenci za druhou jako to dělají Epic nebo id Software.
Gabe Newell také prozradil, že aby ještě více podpořili interaktivitu a dynamické prostředí, zařadili do hry různé zvukové a hudební ukázky, které zaznějí v závislosti na dané akci. Normalní hráč si toho prý ani nemusí všimnout, protože jde o naprosto přirozenou věc, podobně jako třeba ve filmech. Nepřátelská umělá inteligence bude vytvořena především tak, aby postavy lépe vnímaly svět v souvislostech, zkrátka, aby se nedaly tak lehce napálit typickými hráčskými fintami. Nepřátelé si budou navíc dobře vědomi fyzikálních zákonů, hmotné podstaty věcí a možností svých zbraní. Nebudou zbytečně přešlapovat před zavřenými dveřmi, když mají prostředky na to, aby je prorazili. Součástí multiplayeru bude rovnou i zabudovaná anti-cheatovací ochrana. Half-Life 2 je naplánován na konec září a bude dostupný též přes službu Steam.
27. 5. 2003 21:21 | Preview | autor: Redakce Games.cz |
Šéf Valve Software Gabe Newell prozradil v rozhovoru na GamingNEXT několik dalších detailů o megaočekávané akci Half-Life 2.
zdroj: GamingNEXT