Nástupce slavné strategické série Empire: Total War od Creative Assembly jsme vám přiblížili během GC a dnes vám ho blíže představujeme v souhrnu nejdůležitějších informací ze zahraničních preview:
- Zbrusu nový herní engine, fyzikální model se zničitelným prostředím (vč. budov) i ragdoll panáčky.
- Zasazen do 18. století v době amerického boje o nezávislost, francouzských revolucí; vliv osvícenství i pokroku vědy (průmyslová revoluce).
- V kampani si zahrajete za Petra Velikého, vévodu z Malborough, švédského krále Karla XII.
- 10 zemí včetně Anglie, Pruska, Francie, Španělska, Ameriky a Osmanské říše.
- Snažší začátek s méně prostředky, kterých bude v kampani postupně přibývat.
- V pozemních bitvách důraz na střelný prach i boje na blízko (muškety ještě nebyly tak přesné).
- Možnost posílat vojáky do budov, nechat je zaujmout pozice u okna a třeba dělovou koulí odstřelit protější stavení.
- Vyrovnaní vojáci v řadě s namířenými mušketami čekají na to, až jim vydáte rozkaz k palbě - klíčové je načasování: vystřelte brzy a někteří netrefí, vydejte rozkaz pozdě a mrtví koně nepřátelské kavalerie zavalí vaše vojsko.
- Díky fyzikálnímu modelu budou dělové koule skákat po bojišti a nechávají prý za sebou desítky rozmašírovaných vojáků.
- Občasnou neshodu vojenských a diplomatických rádců strany autoři vyřešili tím, že je jednoduše ze hry vyhodili.
- Kasárna, miny a paláce existující mimo města, takže se generálové již nebudou moci schovávat v bezpečí zdí.
- Evropa, Amerika, Indie, Blízký východ i Karibik + v jednom z rozhovorů zmínka o slavné bitvě u Blenheimu (u nás známé jako bitva u Höchstädtu).
- Ve hře se objeví otroctví, ale pouze pasivně a bez možnosti se s ním zaplést/odvážet otroky do Ameriky apod.
- Multiplayer s hodnocením hráčů, ligami i žebříčky a zcela novými módy.






starší obrázky
Námořní bitvy si zaslouží zvláštní zmínku. Prvně bude existovat několik způsobů, jak je začít: po vzoru admirála Nelsona přejet před nepřátelskou lodí a pálit vůči ní napříč, férově srovnat lodě vedle sebe a střílet z boku anebo protivníka obklíčit z obou stran a spustit palbu naráz, což nepřítel nebude moci opětovat (lodní posádku plně zaměstná obsluha děl na jedné straně). Díky modelu poškození přitom budou dělové koule vyvádět nejrůznější věci: budou moci poškodit trup, urvat panely, zabít jednotlivé členy posádky nebo urvat plachty a zbavit tím tak loď možnosti dalšího manévrování.
Autoři také strávili spoustu času reprodukcí opravdového moře: to bude mít spolu s počasím vliv na přesnost střel i pohyb vašich lodí. Zkušení kapitáni jistě ocení možnost chytit ve správné chvíli vítr a nabrat do plachet tak, aby dostihli nepřátelskou flotilu. Empire: Total War zkrátka vypadá pořádně zajímavě, a to i přesto, že jsou autoři teprve v půlce vývoje. Datum vydání je stanoveno na příští rok.
zdroj: CVG, Pro-G, Gamespot