Dead Space 3 osloví nové hráče, musí se víc prodávat
zdroj: tisková zpráva

Dead Space 3 osloví nové hráče, musí se víc prodávat

15. 6. 2012 19:12 | Preview | autor: Adam Homola |

Kdysi alespoň trochu hororový Dead Space na letošní E3 své příznivce překvapil. Sice se něco podobného dalo očekávat, ale ukázka, kterou EA na své tiskovce prezentovala, by se dala pracovně nazvat Gears of Space 3. Když se podíváme na samotnou hratelnost, tak bychom mezi Dead Space 3 a Gears of War nenašli příliš mnoho rozdílů. Ale nesuďme dne před večerem, byla to jen kratičká ukázka. Každopádně je fakt, že EA chce s novým Dead Space oslovit nové hráče a samozřejmě zvýšit prodeje. Jinak by už taky Dead Space 4 nemusel vůbec vzniknout.

Frank Gibeau v rozhovoru pro CVG natvrdo řekl, že značka typu Dead Space prostě potřebuje alespoň pětimilionové publikum (= 5 milionové prodeje), aby se do takové série mohlo investovat i nadále. A k pěti milionům má Dead Space zatím docela daleko. Jedničky se prodalo podle některých odhadů něco kolem čtyř milionů kusů. Což teď může znít pěkně, ale nesmíme zapomenout, že jednička vyšla už v roce 2008 a od té doby byla kolikrát v dost velkých slevách. Dead Space 2 je na tom velmi dobře, ale k pěti milionům má taky hódně daleko. Odhaduje se, že DS2 má na kontě něco kolem 2,5 milionu prodaných kusů. Slušné, ale asi ne tak, jak by si to představovala EA.

“Cokoliv pod pět milionů je pak po finanční stránce obtížné udržovat, vzhledem k tomu, jak jsou hry drahé na vývoj a na propagaci. S růstem jsme spokojeni, ale musíme být zároveň velmi paranoidní, protože když toho změníme příliš, ztratíme fanoušky,” řekl Gibeau. Šéf EA Labels také přiznal, že multiplayer v druhém díle hráče nezaujal (a není divu při tom, jak byl nudný). Zřejmě proto v Dead Space 3 žádný kompetetivní multiplayer nebude.

S každým dalším dílem se EA snaží udělat z Dead Space více “propojený zážitek”, a proto přibude do třetího dílu kooperativní režim. Gibeau to obhajuje tím, že je prý při sledování hororových filmů lepší, když se dívají dva lidé společně. Prý je podle něj větší zábava, když se vyděsí víc lidí zároveň. Větší sranda to být podle něj může, ale podle mě je výrazně účinnější, když se na horor dívá člověk sám. Což platí i o hororové hře.

Zároveň s tou spoustou novot a změn ale EA rozhodně nechce naštvat fanoušky série. Prý si jsou přání fanoušků vědomi a naslouchají jim. Uvidíme tedy, co řeknou na reakce fanoušků na demo z E3. Stejně tak prý EA nechtějí odklonit Dead Space příliš daleko od jeho hororových kořenů: “V nadcházejících měsících vydáme víc materiálů, které vám dokáží, jak propracovaný ten horor bude. Rozhodně se od hororu nevzdalujeme, ale zároveň chceme hru otevřít širší veřejnosti tím, že do ní přidáme nějaké novoty,” vysvětlil Gibeau.

Nejnovější články