Dark Souls bude megahardcore, hezky by se vyjímala na PC
zdroj: tisková zpráva

Dark Souls bude megahardcore, hezky by se vyjímala na PC

7. 2. 2011 10:05 | Preview | autor: Petr Poláček |

Narazit v dnešní době na hardcore hru chce pořádně silnou lupu. Objevit ji mezi hrami na konzolích, to už připomíná zázrak. Možná proto způsobilo vydání akčního RPG Demon's Souls pro PS3 minulý rok takový poprask – podobně drsnou hru totiž jen tak nenajdete ani na PC. O to více je potěšující, že hra dosáhla komerčního úspěchu, který tvůrcům z From Software umožnil rozjet vývoj nepřímého pokračování nazvané Dark Souls, které se krom PS3 objeví letos v zimě i na X360.

Pokud to tak půjde dál, objeví se třetí hra i na PC a teprve tam se dočká uznání, které si celý koncept zaslouží. Dark Souls, stejně jako Demon's Souls, totiž hráči nic nedaruje, což při představení hry západním novinářům krásně vyjádřil producent Hidetaka Mijazaki hláškou: „Chceme, aby hráč umřel tisíckrát, desettisíckrát, milionkrát. Jednou z mých nejoblíbenějších kratochvílí je tvorba situací, kde hráč tak nějak nemá žádnou šanci.“ Co k tomu dodat? Dark Souls vypadá setsakra zajímavě. Video leccos napoví.

zdroj: Archiv

Jak už psal Aleš v tomto článku před pár dny, Dark Souls bude hráče mnohem méně svazovat výběrem povolání (než Demon’s Souls). Větší důraz budou tvůrci klást na zvolenou taktiku boje v každé jednotlivé situaci. Přestože půjde o dark fantasy hru s draky a hrady, jeskyněmi a temnými kobkami, samotný boj bude překvapivě realistický. Rozhodovat bude volba správné zbraně a správného kouzla pro danou situaci. A když zvolíte špatně, tak prostě zemřete, žádnou úlevu nebo zapojení náhody nečekejte. A to není všechno, informace o hře následují po rozkliku v celém článku.

V demoverzi prezentované novinářům dokázali tvůrci svá slova během souboje s příšerou připomínající minotaura, která se oháněla obřím kladivem. Jakmile se vývojáři ovládaná postava rozeběhla vstříc boji s minotaurem, zasvištěly šípy a pár se jich zapíchlo bojovníkovi do zad. Bylo jasné, že se musí nejdříve vypořádat s nemrtvými obludami, které po něm střílely. Borec v brnění tedy vyšplhal na věž, aby nemrtvé zneškodnil v domnění, že se za ním minotaur nevyšvihne, jak by to bylo obvyklé v jiných hrách. Jenže potvora překvapila a jedním skokem byla na věži. Bojovník tedy seskočil dolů, aby získal čas a příšera za ním. Co se to děje?

Vlastně nic, to jen Hidetaka ukázal v praxi svá slova. „V Dark Souls neexistují bezpečná místa. Našim cílem je porazit a zabít všechny hráče, kteří si myslí, že v Dark Souls existuje něco jako bezpečná zóna.“

Vraťme se však do hry. Zatímco minotaur seskočil z věže za bojovníkem, ten hned na to znovu vylezl na věž, ale tentokrát se tam nezdržel. Už předtím vyměnil kratší a lehčí meč za těžký obouručák s pomalejším švihem a větším záběrem. A s tímhle párátkem se pak bojovník okamžitě z věže odrazil a při seskoku jím propíchl minotaurovi lebku. Konec boje, aniž by došlo ke zběsilé šermovačce.

Stačilo zvolit správnou taktiku, správný postup, správnou zbraň a ještě to správně provést. Jak lehké, že? Hidetaka to doplňuje doporučením, že hráč musí krom jiného analyzovat a porozumět prostředí, v němž se nachází a použít jej k svému prospěchu. A to si obvykle vyžádá spoustu smrtí vaší postavy, tedy pokud nejste geniální a nebudete schopni předvídat nastražené pasti, které vás zneškodní bez jakéhokoli varování.

Významnou roli budou hrát ve hře i kouzla. Jedno z nich například promění tělo vašeho bojovníka v železo. Zaplatíte za to pomalým pohybem, ale získáte vyšší odolnost. Dalším kouzlem se můžete proměnit ve vysokou vázu, takže kolem vás nepřátelská potvora projde bez povšimnutí. A nejenom příšera, ale i jiní hráči. Dark Souls bude podporovat multiplayer, přestože o něm zatím vývojáři příliš nehovoří. S ohledem na plánovaný termín vydání v tomto roce však brzy budou a jsme na to velmi zvědaví.

Nejnovější články