zdroj:
tisková zpráva
Pavoučí muž se pod křídly Activision pozvolna rozmachuje k dalšímu multiplatformovému hernímu dobrodružství nazvanému Spider-Man: Friend or Foe. K již vyřčeným informacím z dřívějška doplníme nové poznatky ze serveru IGN, kde si mohli tenhle počin osahat na vlastním gamepadu. Šlo přitom o X360 verzi, se kterou ovšem nepanovala zrovna spokojenost. Předně, namísto otevřeného světa z předchozích dílů se dočkáte lineárních levelů se spoustou bojování s neustále generovanými protivníky. Ocenit lze, že Spidey má řadu opravdu šikovných dispozic vycházejících také z využití lepkavých pavoučích vláken, k čemuž je potřeba zvládnout nutná tlačítková komba. Bohužel je soubojový rámec dosti repetetivní (čti únavný), byť současně dobře navržený a vybalancovaný, přičemž o dílčí oživení se starají také pravidelní mini-bossové.
Pokud vás pavoučí hrdina v hlavní roli nudí, můžete kdykoliv, čili okamžitě, změnit obsazení a dosadit tam vaši favorizovanou komiksovou postavičku z nabídnutého rosteru. Asi netřeba připomínat, že každý má trochu jiné schopnosti, u Venoma je to kupř. enormní síla, Green Goblin zase exceluje v útocích na dálku, atp. S čímž se váže povědomí, že v obraze bojujete ve dvojici, nicméně počítačem ovládaný spolubojovník je zatím neuvěřitelně těžkopádný - což se snad do data vydání změní. Pochopitelně je možné, aby tuhle úlohu vzal do ruky kamarád díky co-op režimu, který by mohl a také měl celkový dojem z téhle bojovky ve stylu arkádových klasik vylepšit. I díky vizuálnímu zpracování je očividné, že tvůrci hru cílí na hráčský potěr. Další zvláštností budiž fakt, že herní prostředí sice variuje, ale pobíhání po střechách Tokia, skrze nepálskou vesnici a nebo v temné jeskyni příliš nekoresponduje s tím, kde jsme zvyklí vidět Spider-Mana nejčastěji.
Posledním zapamatování hodným momentem je sbírání drahokamů dočasně vylepšujících vaše atributy, kam patří navýšení síly vašeho útoku, vyléčení zranění či krátkodobá nezranitelnost, kteréžto artefakty je možné i strategicky kombinovat, což se koneckonců týká i týmových komb v závislosti na dvojici na scéně přítomných spolubojovníků. Ti se sice rekrutují ze Spider-Man světa, ale mnohé z výše vyřčeného naznačuje, že by tahle hra mohla mít v hlavní roli jakékoliv figury - i když pak by se patrně tak dobře neprodávala. Neboli příliš monotónní herní náplň naznačuje velkou obezřetnost, až se Spider-Man: Friend or Foe objeví na trhu, v případě toho evropského přitom mluvím už o měsíci říjnu.