Children of Zodiarcs kombinuje prvky karetních her, akčních RPG a deskovek
zdroj: Archiv

Children of Zodiarcs kombinuje prvky karetních her, akčních RPG a deskovek

22. 1. 2016 10:07 | Preview | autor: Honza Konfršt |

Máte-li rádi JRPG a nebo SRPG, určitě zbystřete, protože se chystá, byť ne v Zemi vycházejícího slunce, ale v Kanadě, Children of Zodiarcs. Jde o původně nezávislý projekt (který velmi rychle dostal zelenou na Steam Greenlight), nicméně dostal doporučení a především konzultace v rámci projektu Square Enix Collective. To by mělo naznačovat, že půjde o nadějný koncept, protože Square Enix skrze Collective nepodpoří jen tak někoho a jejich poradenství s crowdfundingem bývá užitečné.

Účast v programu Collective samozřejmě znamená, že hra míří na Kickstarter. Tam se tvůrci chlubí inspirací tituly, mezi které patří například Final Fantasy Tactics, Shining Force a Tactics Ogre. Hratelnost těchto pecek navíc chtějí autoři kombinovat s prvky sběratelských karetních her typu Magic: The Gathering a deskových her. V základu však má jít o taktické RPG, v němž bude kromě klasické hry na hrdiny hrát prim příběh.

Ten představí klasický odboj a povstání hrdinů ve světě, který tyranizuje zlé impérium. Příběh se točí okolo skupiny banditů, kteří se pokusí něco ukrást z královského paláce. Získají však více, než čekali, čímž si také získají pozornost hned více nepřátelských skupin najednou. Následně jim po krku půjde nejenom královská ostraha, ale i další bandité, včetně kanibalů. Jednoduchou základní premisu však chtějí vývojáři obohatit o charakterově bohatě vykreslené postavy, jimž bude vévodit hlavní hrdinka Nahmi.

Nahmi a její parta pochází z řad loupežníků a zlodějů, a to také bude mít vliv na podobu jejich putování. Proti jejich improvizovanému, gerilovému stylu boje se postaví jednotky Zodiarců, které jsou technologicky vyspělé a abyste vyrovnali tento deficit, musíte správně zvládnout pravidla taktického soubojového systému.

Ten funguje tak, že si hráči na začátku souboje vylosují balíček karet a z něj si následně tahají. Každá karta přitom znamená určitou akci – útok, plížení, krádež, a tak dále. Prvek náhody v podobě vylosované karty je však eliminován fází přípravy – každá z postav má svůj vlastní balíček a vy vyberete, co do něj dáte. Vedle toho navíc také každý z charakterů nabízí odlišný soubor dovedností, ale i výhod a slabin. Například samotná Nahmi je rychlá, její parťačka Brice je naopak silná apod.

Kostky jsou vrženy

Vedle toho hráči ovlivní podobu soubojů také vytvářením vlastních vrhacích kostek – i ty totiž budou mít dopad na to, co hráči mohou při soubojích provádět, a opět i ty lze upravovat mimo souboje. Kostek lze mít připraveno hned několik, přičemž si je vyrábíte na míru z lootu. Chcete mít kostku pro lepší útok zbraní? Vyrobte si tu, která má na sobě víc mečů. Stejně tak můžete připravit kostky pro magii, obranu, střelbu apod.

Na jedné kostce tak můžete mít třeba čtyři symboly meče (pro lepší útok), jeden srdíčka (vyléčí hrdinu) a jeden kartičky (líznete novou kartu). Umění spočívá v tom namíchat správný počet a typ kostek, z nichž každá má tendenci ovlivňovat pravděpodobnost nějakým směrem. V našem případu máte největší pravděpodobnost podpořit svůj útok na blízko, ale počítáte i s případnou nutností se doléčit a nebo obnovit karetní základ. Když pak házíte třeba deseti kostkami (stejnými či odlišnými), pravděpodobnost vám zajistí, že kromě velkého bonusu do útoku se asi i doléčíte a líznete kartu.

Pokud vám tedy tento mix žánrů přijde jako lákavý, určitě zavítejte na Kickstarter, kde se můžete dozvědět něco více. Ujít si samozřejmě také nenechte tradiční video odhalující start kampaně. V té vývojáři žádají o 50 tisíc kanadských dolarů a zatím to vypadá, že jsou na nejlepší cestě splnit svůj cíl.

zdroj: Archiv

Nejnovější články