Závod smrti Po delším čekání se pravděpodobně koncem léta dočkáme dalšího dílu jedné z nejkontroverznějších her vůbec - Carmageddonu. Minulý týden bylo vypuštěno testovací alpha demo a tak jsem si ho s chutí vyzkoušel.
Celý název dalšího v pořadí již třetího dílu má název Carmageddon TDR 2000. Pod zkratkou TDR se neskrývá nic jiného než The Death Race, což znamená něco jako Závod smrti. K cyklistickému Závodu míru to má evidentně dost daleko. Vydávání alpha verzí dlouho před vydáním není příliš časté, ale pro výrobce to je zdaleka nejlepší betatesting (nebo spíše alphatesting?). Pro svoji nedokonalost však často alpha verze trpí všemožnými neduhy a nezřídka se stává, že finální podoba hry se bude podstatně lišit. Samotným výrobcem už není osvědčená firma Stainless Software, ale mě zcela neznámá australská firma Torus (autoři závodů Dick Johnson V8 Challenge - pozn.ed.). Důvodem změny výrobce měl být nový pohled na hru s novými nápady. Jsou tu tedy nějaké změny? Pojďme se na TDR 2000 sami podívat.
Instalace proběhla bez problémů, poté máte možnost nastavit si konfiguraci ideální pro svůj počítač. Ani zde není problém a můžeme začít hrát. Demo umožňuje hru v jedné lokaci pouze po dobu 4 minut v jednom jediném autě. Tou jedinou lokací je Hollowood (nejde o překlep, není to Hollywood, i když to je tak jistě myšleno), jedna z devíti různých lokací, které mají být ve finální verzi hry. Čtyřminutový časový limit dema je hodně krátký a tak jsem si rád aplikoval malý patch, který se objevil na internetu ihned po vydání dema. Po jeho aplikaci si můžete jezdit jak dlouho chcete. Podobně vznikly i další dva patche, které vám jednak umožní zajezdit si i s jinými auty a druhý vám přidá nějakou tu krev na obrazovku. Všechny tři patche si u nás můžete stáhnout, viz link níže.
Nabídka vozidel A konečně závod. Prvním trochu nepříjemným překvapením je rychlost dema, která skutečně není nijak závratná, což se u alpha verze dá tolerovat. Grafika je opět lepší a detailnější, což si přeložte tak, že celá hra je také o mnoho náročnější na výkon vašeho milovaného (častokrát prokletého) počítače. Jinak zjišťuji, že se od minulého dílu nezměnilo prakticky nic. Stále máte za úkol vyhrát závod. Je jen na vás, jakým způsobem to provedete. Buď zničíte všechna ostatní auta, nebo dojedete první do cíle. Soupeři však dělají vše pro to, aby se vám to nepodařilo. Vzhledem ke zvolené variantě strategie si musíte také vybrat to správné auto. Některá, jako například policejní obrněné, je pomalé, ale na druhou stranu velice odolné. Naproti tomu jsou jiná auta velice rychlá, ale snadno se zničí. Samozřejmostí asi bude přítomnost všelijakých hybridních aut, buldozerů, náklaďáků a jiných vozidel podobně jako v předchozích dílech. Podle některých informací bude možné ve hře dokonce modifikovat svůj vůz a vytvořit si tak zcela nové vozítko. V alpha demu samozřejmě nic takového není.
Celkem by mělo být k dispozici přes 45 (možná až 60) aut, což je více, než bylo v Carmageddonu 2 (tam jich bylo 40). Auto musíte během závodu opravovat za peníze, které získáváte hlavně projížděním checkpointů, najížděním do soupeře a samozřejmě také přejížděním chodců a všelijakého zvířectva po okolí. Opět dostáváte bonusy za comba, rozmačkání chodců o překážku a další efektní přejetí. Za našetřené peníze pak můžete koupit jiné auto. Cestu k vítězství vám budou nejen ulehčovat, ale i ztěžovat všelijaké power-upy, kterých má být přes 100. Mimo ty tradiční se snad objeví nové, jako např. zmenšovač, zmrazovač, jízda vzhůru nohama, jízda po dvou kolech a dokonce i přírodní katastrofy ve formě vichřice a dokonce i tsunami, kdy se celý level octne pod vodou. Jsem zvědav, kdo si všechny zapamatuje.
Náznak příběhu Autoři se také jistě vyřádí na lokacích a jistě se dočkáme mnoha překvapeních, podobně jako v C2 bylo např. zimní středisko, kde se jezdilo i po skokanském můstku či bobové dráze. Z devíti lokací by měla být tři různá města, dále poušť, doky, základna, most, policejní tábor a zmiňovaný Hollo(y?)wood. Spojení mezi nimi by měl obstarat náznak příběhu, kdy musíte utéci z vězení a postupně splnit všechny mise a tak postupně projedete všechny lokace. Celkem by měla hra mít asi 50 misí, jednak ve formě závodů a jednak ve formě tzv. story races, kde máte nějaký speciální úkol většinou v tvrdém časovém limitu.
Podtrženo, sečteno, celkem nic nového pod sluncem. Skoro bych řekl, že vůbec nic. Uvidíme, jak si povede finální verze, ale alpha demo Carmageddon TDR 2000 ani trochu nepřekvapilo (ono tohle demo toho ostatně ani moc neumožňuje). Je otázkou, zda je to dobře či špatně, na to nakonec musíte odpovědět vy, samotní hráči. Jenom stále nastavovaná kaše už asi mnoho lidí neuspokojí. Jak rád bych se mýlil a nový Carmageddon mě nakonec mile překvapil.
|
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
|