Tak abyste věděli, že je tento hororový akční titul inspirovaný knihami známého spisovatele Lovercrafta, stále ještě ve vývoji, přinášíme vám pár nových ukázek a zároveň i informací vyplynulých z rozhovoru na GameSpy.
Především, většina příběhu Call of Cthulhu je vlastním dílem Headfirst Production, nicméně podstatná část hry se odehrává v přístavní části Innsmouthu, místa z nejslavnějšího Lovecraftova románu "The Shadow over Innsmouth". Ve hře se pak objevují i další prvky z jiných Lovecraftových příběhů, konkrétně z "The Shadow out of Time". Ocitnete se v roli Jacka Walterse, přičemž první scéna vás s ním seznámí coby s obyvatelem ústavu pro chorobomyslné. Později se přenesete o šest let zpět, kdy Jack pracoval na vyšetřování nějakých nepřístojností v jednom domě v Bostonu. Jak se ukáže, jde o neobvyklý kult. Ve sklepě domu Jack objeví něco, co není z "našeho světa" a co ho postaví za hranice jeho chápání a mentální rovnováhy.
nové obrázkykompletní galerie
Píše se únor 1922. U Jacka byla diagnostikována vážná amnézie a psychóza. Nepamatuje si nic poté, co vstoupil do sklepa onoho domu, ale je sužován záblesky vzpomínek, sny z jiného světa, a silnými vizemi. Už nepracuje u policie, ale jako soukromý detektiv. Jednoho dne ho jeho nový klient pozve do přístavu Innsmouth, kde se dějí moc podivné věci. Šíří se zde zvěsti o příšerných kreaturách, bezbožných rituálech a ztrácejí se lidé. Jack má za úkol najít místního kupce Briana Burnhama a přitom odhaluje tajemnou historii města a zároveň svou vlastní hororovou minulost.
Ve hře vás čeká setkání většinou se zrůdnými a nepřátelskými obyvateli Innsmouthu (jen pár místních je přátelských), ale zvláště pak s různými příšerami jako jsou Deep Ones, Shoggoth, Father Dagon, Mother Hydra, Flying Polyps, a další. Pokud znáte původní příběhy, víte, že některá monstra jsou odolná střelám a některým stačí pouhý pohled a jste ztraceni. Ve jménu hratelnosti však tvůrci vybrali jen taková stvoření, která máte alespoň nějakou šanci zvládnout, anebo před nimi utéct. Pokud vás začne vás stíhat úpadek mentálního zdraví, a to se vám během hry stávat rozhodně bude, buďte si jisti, že to poznáte - třes, rozmazané vidění, halucinace, závratě a panika.
S projevy těchto stavů si tvůrci poradili pohráním s grafikou, zvuky, citlivostí na ovládací prvky, atd. Případné léčení zranění nebude tak jednoduché jako v jiných hrách. Žádné sbírání lékárniček. Rány si budete muset zašít, zavázat, podepřít dlahou a občas bude nutné si píchnout i morfium. Neošetřená zranění znamenají ztrátu síly zdraví, které mimochodem bude navíc ještě slábnout, pokud ho necháte např. při soubojích příliš klesnout.