Burnout Paradise novým metrem pro závody?
zdroj: tisková zpráva

Burnout Paradise novým metrem pro závody?

7. 1. 2008 18:18 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Shrnujeme první recenzi v OPS3M, dle níž disponuje neodolatelnou rychlostí, bezkonkurenční volností i záludnými zkratkami.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Za nejpokrokovější, takřka požitkářský herní mód Burnout Paradise (demo) považuje autor Oficiálního PS3 Magazínu, který přinesl první recenzi, ten s názvem Freeburn. Jde o variaci na volnost rozhodování GTA / volnou jízdu v NFS. Freeburn narozdíl od Need for Speed nehraje na nějaké otravné načítání, zamykání území apod. omezování a ihned vám představí 30 kilometrů čtverečních Paradise City v celé své kráse. A že je kudy se rozkošnicky prohánět! Mapa Burnout Paradise obsahuje smrsknutý&zakouřený slum, industriální předměstí, pobřeží i horské serpentiny. Nejde samozřejmě o nic, co byste ve hrách z podobného těsta nikdy neviděli, nicméně grafický detail scenérií (řadou budov jde mimochodem projet extrémní rychlosti podobně jako v akčních filmech), havárek i nejmenších drobností Burnout Paradise má být opravdu vysoký (snad až na tradičně mírně odfláknuté modely aut AI řidičů). Nutno ale podotknout, že si ho minimáně v začátcích v té rychlosti jaksi nevychutnáte.

Mimo speciální bouráky (ty nejpopulárnější často prodělaly comeback ze starších dílů) a trošku té slávy - obojí přijde s vyhranými závody - prý představuje mód Freeburn pomyslný vrchol volnomyšlenkářství v závodních hrách. To se krásně vybarvuje už v samotných závodech: zatímco NFS vás pravidelně nutí hledat přesně označená místa (vyjma pár šolichů v NFSU2), v Burnout Paradise se může poctivý závod semlít klidně na každé druhé křižovatce. Navíc lze z takového podniku zcela triviálně vybruslit - prostě zmáčknete příslušný čudlík a neodstartujete.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Do cíle narychlo ušitého podniku vede zpravidla hromada cest (včetně těch nejbizarnějších zkratek, které mají s konvenční vozovkou často společného jen málo), což recenzenta OPS3M vedlo k vypíchnutí jediného nedostatku hry - kompasu. Ten vám i v závodech ukazuje ukrutně málo a navíc zelenáče často mate (= nerozlišuje papírovou sjízdnost a reálnou záludnost zkratek). Na druhou stranu i tohle dělá Burnout Burnoutem - žádné vodění za ručičku ala NFS, žádní víkendoví šoféři. Jelikož prý systém závodů ve hře vydrží na dlouho a nutí vás naučit se projet podstatou část města nazpaměť (londýnský taxikář bude vedle vás žabař), nečekejte, že ze spárů dílka vývojářů z britského Criterionu "vyváznete" během pár hodin.

Poněkud méně zaujaly autora dva další módy - Stunt run a Marked man. První jmenovaný = bodovaný závod, jenž vás nutí sbírat bodíky za vymetání zkratek, drify, destrukci okolí a podobné vylomeniny. V Marked man jde o to uniknout skupince nehodných černých vozidel, které vás bez zkrupulí tuhle nebo támhle naremplují. Vaším cílem přitom není rivaly zničit (ne, že by to tedy bylo nemožné), pouze pláchnout do určitého místa na mapě. Slabší/choleričtější šoféři si zde pravděpodobně zadělají na malou paranoiu.

Výborně prý dopadl taktéž online mód, nabízející veškeré offline možnosti vyvoláním jediného příkazu - čáry máry fuk a kamarád je ve vaší hře, žádný loading, nic. Není divu, že se hodnotící ručička zastavila na devítce... Burnout Paradise vyjde koncem ledna pro PS3/X360 - více v našem předešlém zpravodajství.

zdroj: OPM UK

jester

Nejnovější články