BioWare chtějí v Mass Effect: Andromeda přidat na herním obsahu i humoru
zdroj: tisková zpráva

BioWare chtějí v Mass Effect: Andromeda přidat na herním obsahu i humoru

25. 11. 2016 18:35 | Preview | autor: Adam Homola |

Ambicí přidat, oproti předchozím dílům, do Mass Effect: Andromeda rozmanitější hratelnost, se BioWare netajili už před oznámením hry. Vodítkem mohl být do jisté míry mustr Dragon Age: Inquisition a nad míru pak obecný posun herního průmyslu. Ostatně základy série začali Zeschuk s Muzykou pokládat ještě před uvedením předchozí generace konzolí na trh a její evoluce směrem k robustnějšímu zážitku byla nevyhnutelná.

Andromeda nebude jen novou galaktickou kulisou s nezbytnými proprietami, ale sehraje také roli pomyslného pískoviště s poměrně štědře nastavenými mantinely. Mezi nimi na vás poslušně čekají příběhové i akční mise hlavní linie, protkané méně důležitými, přesto snad neméně zajímavými úkoly.

Z nich by měly vyčnívat Loyalty mise, které se tolika hráčům zaryly pod kůži před šesti lety, kdy BioWare vydali zatím nejlépe hodnocený, druhý, díl série. Loyalty mise budou v Mass Effect: Andromeda volitelné a reprezentující jakýsi krok stranou od galaktického střetu civilizací, biologických druhů a ras. Podobně jako v druhém díle, i tentokrát v nich budou ve středu zájmu vaši společníci a jejich životní příběhy.

zdroj: Archiv

Ze stínu svého předchůdce by mělo rychlostí blesku vyjet také nové vozidlo Nomad, duchovní nástupce milovaného i nenáviděného modelu Mako z jedničky. Důležitost Nomada podtrhnou tvůrci jednak šíří některých oblastí, tak i jejich nehostinností. Přes nebezpečné části mapy se bez Nomada, jeho trysek, kol a rychlosti nedostanete. Navíc, ovládání stroje by měla být radost, na rozdíl od těžkopádného a tvrdohlavého Maka.

Nomad využijete nejen v nebezpečných situacích, ale také pro časově efektivnější přepravu. Velikostí mají lokace z prvního dílu, vedle těch Andromedy, působit směšně. Stejně by měly působit i nepovinné činnosti, které na nich můžete provádět. Nalezení Drop Zone vám poseje mapu různými špendlíky, každý představující možný bod zájmu, ovšem mise vás povedou jen do určité míry. Vyznačené body vás jen nasměrují správným směrem, ale cílem tvůrců je naučit hráče samostatnosti a nevést je doslova na přesnou souřadnici.

Hlavní hrdina má nebojácné zkoumání neznáma i v popisu práce, a tak byste měli, coby opravdový Pathfinder, koukat méně na mapu a více na horizont. Jednou na něm najdete nepřátelskou základnu, jindy obrovské monstrum. Obojí můžete zničit, obojí je volitelné a za obojí dostanete nějakou odměnu.

Mass Effect 4 (koncept) zdroj: tisková zpráva

Mírově založení Pathfindeři zase jistě ocení skenování lokací. To vedle potřeby pacifistické činnosti naplní také váš kodex informací a po analýze dat v Tempestu dodá kontext všemu, na čem váš skener spočine, od nepřátel, až po faunu a flóru. Pozornost můžete procvičit nejen při skenování, ale také při některých filmečcích. Scény, které by v původní trilogii prezentovali tvůrci formou videa, zde budou interaktivní: při seskoku z lodi budete moct určovat směr letu postavy, zatímco během konverzace na lodi lze zase prozkoumávat různé předměty.

Jisté změny dozná i systém vylepšování postavy, kdy jsou zkušenostní body jakousi měnou sloužící nejen pro schopnosti Rydera, ale pro veškerá vylepšení. Tedy například i pro zvětšení kapacity vašeho jetpacku, nebo zrychlení Nomada. BioWare v rozhovoru pro Game Informer také naznačili, že jakkoliv půjde o vážnou space operu, neměli bychom zapomínat na věk posádky a humor.

V porovnání s osazenstvem původní trilogie bude průměrný věk vašich společníků podstatně nižší, což půjde vidět nejen na mluvě, ale také přístupu postav. Mass Effect: Andromeda rozhodně nebude komedie, nicméně má být podstatně vtipnější, a o něco více odlehčená, než tomu bylo v případě prvních tří dílů. Ostatně, tentokrát nehrozí, že celou galaxii vyhladí robotický druh. Odlehčenost tónu i košatost hratelnosti budeme moct posoudit už za nedlouho. Do Andromedy se podíváme na PC, PlayStationu 4 a Xboxu One v prvních měsících příštího roku.

Nejnovější články