Battlefield 1 nabídne šest kategorií zbraní s možností jejich úprav
zdroj: tisková zpráva

Battlefield 1 nabídne šest kategorií zbraní s možností jejich úprav

7. 6. 2016 12:11 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Poté, co jsme se dostatečně potěšili faktem, že DICE zkouší své štěstí ve vodách první světové války, už je čas se víc zajímat o herní systémy Battlefieldu 1. V první řadě jsou to zbraně, bez kterých to v multiplayerové střílečce nejde. Tvůrci zjevně hodlají využít veškerý arzenál, který byl na bojišti této války dostupný a nabídnou šestici různých zbraňových typů, které půjde dále pomoci předpřipravených loadoutů měnit.

Julian Schimek, který na hře dělá právě design zbraní, uvádí, že budou všechny nástroje zabíjení víc specializované a abyste z daného kousku vytěžili co nejvíc, budete muset pochopit jeho silné i slabé stránky. Což je spíše obecné prohlášení, protože podobné věci by měly patřit k základu všech podobných stříleček. DICE oproti předchozím hrám série zvýšili rychlost kulek a efekt gravitace na jejich dráhu letu, takže by měly dobové kousky působit ve vašich rukách autentičtěji.

Jak už bylo řečeno, zbraně se rozdělí do šesti kategorií. Brokovnice jsou celkem jasné – ničivé na blízko, na dálku asi budou trpět klasickým herním efektem, kdy po deseti metrech nedělají nic. Samopaly jsou tak dělané na boj na blízko, zatímco lehké kulomety excelují v chrlení kulek na střední vzdálenost. Poloautomatické zbraně s sebou nesou vyváženost vlastnosti a silnější způsobené zranění. Záložní zbraně, tedy nejspíše pistole a především revolvery, jsou vhodné pro momenty, kdy vám dojdou náboje v pušce a nebo jste mimo její efektivní dostřel a odstřelovací pušky jsou v základu stále stejné. Počítejte ale s tím, že i ty budou mít ideální vzdálenost, kdy budou efektivní a nebudete chtít být ani moc blízko, ani moc daleko od cíle.

Každou zbraň půjde upravit pomocí jednoho z až tří předvolených loadoutů. Na první pohled to ubírá na variabilitě úprav své výzbroje, ale zase předvolené presety drží hratelnost vybalancovanou. Nemělo by se tak snad stávat, že si všichni budou chtít montovat jeden typ pažby a pak její nevýhody kompenzovat zdánlivě nekompatibilním záběrem. Budete si tak moc vybrat třeba jestli vaše brokovnice bude účinnější na blízko a nebo přesnější, ale méně ničivá. Půjde také upravovat míru zvětšení při použití mířidel, měnit podobu zaměřovacího kříže apod. Tyto úpravy doprovodí i různé skiny, ovšem ty by snad měly být dobové a žádné barevné šílenosti, které vídáme po čase v multiplayerových FPS ze současnosti.

Mezi šesticí typů nebyly uvedeny dvě speciální. Tou první jsou granáty, které najdete jak v klasické fragmentační podobě, tak i plynové, která tolik nezraňuje, ale plyn se drží na místě a zápalné, která způsobí velké poškození v krátké době. Druhým doplňkovým typem jsou zbraně na blízko. Těch bude větší množství, každá s jinými statistikami jako je poškození a rychlost. Některé navíc půjde použít pro další činnost, třeba stříhání ostnatého drátu, rozbíjení barikád nebo poškozování lehkých vozidel. Plus, na velkou část pušek půjde nasadit bajonet a vyrazit na bodákový útok.

Uvidíme tedy, jak se DICE podaří ukázat, že první světová válka opravdu nebyla jen zákopová a neskládala se pouze ze zoufalých ofenzív vojáků s poloautomatickými puškami proti kulometným pozicím soupeře. Battlefield 1 vyjde 21: října na PC, PS4 a Xbox One.

zdroj: Archiv

Nejnovější články