Podstatné je, že po Eziovi a Altairovi je novým hrdinou Connor/Ratohnhake:ton (vyslovuje se Ra-doon-ha-gay-doo), syn indiánky a Evropana. ACIII se údajně odehrává v letech 1753-1783 a nechá nás prožít kompletní americkou válku o nezávislost, která začala v roce 1775 (období revoluce ale začalo už v roce 1763) a skončila právě v roce 1783 uznáním nezávislosti Spojených států amerických pařížským mírem. Jde o válku třinácti amerických kolonií proti Britským jednotkám, do které zasáhla i Francie podporou kolonistů.
Primárním nepřítelem Connora tak budou Britové, ale do celkového příběhu zasáhnou i Franticí a indiáni. A na tento historicky věrný základ tvůrci naroubují věčný boj templářů a asasínů. Všechno začne už během dětství hlavního hrdiny, které je spojeno s opresí ze strany bílých kolonistů. Vypálí jeho vesnici a de facto tím v Connorovi zažehnou plamen odporu, který je díky evropskému otci zřejmě živen i asasínským původem.
Connor bude podle všeho stát hlavně na straně kolonistů, vzhledem k tomu, že hra do značné míry kopíruje historii, ve které kolonisté vyhráli a vybojovali nezávislost USA. Connor bude nejvíce spolupracovat s Georgem Washingtonem, ale ve hře logicky budou figurovat i další historické postavy včetně Benjamina Franklina. Connor bude každopádně podle NeoGaf účastníkem všech hlavních bitev, které zřejmě i rozhodne eliminací nějaké významné osoby.
zdroj: Archiv
Většina ACIII se bude údajně odehrávat v Bostonu a New Yorku, ale spoustu obsahu tvůrci rozprostřeli i do mimoměstské lokace zvané Frontier, což je divočina a sama o sobě je 1,5krát rozlehlejší, než kompletní mapa AC: Brotherhood. Tato plocha navíc nemá být tak prázdná jako mimoměstská část v první AC hře, má v ní být umístěna třetina všech misí a obecně herního obsahu. Právě v této divočině se nachází i řada menších lokací včetně osady Lexington nebo Connorovy rodné indiánské vesnice. Jen pro úplnost, Connor je Mohawk.
Tvůrci vás také nechají navštívit významná historická místa včetně tzv. Valley Forge v Pensylvánii, což byl legendární tábor kolonistických milicí v letech 1777 – 1778, kde krom jiných působil i George Washington. NeoGaf dále uvádí, že ve hře zažijete i Velký požár New Yorku v roce 1776, jehož založení si vzájemně vyčítali Britové i kolonisté.
Všechny tyhle a další lokace si přitom omrknete v letní i zimní variaci, protože ve hře bude zřejmě ubíhat čas (mýslím, že skokově a dle diktátu příběhu). Velké jezero tak budete v zimě moci překročit, a zároveň se budete brodit hlubokým sněhem, který třeba výrazně omezí pohyb nepřátel. Váš pohyb ovšem ne, protože můžete hopsat korunami stromů. Protože je hra rozprostřena do období 30 let, tak řadu míst uvidíte v různém stádiu vývoje. Tam, kde se před lety odehrávala důležitá bitva, může být za pár let prázdný tábor. Herně to asi důležité nebude, ale nějaký ten emo moment z toho hra asi vytěží.
Jelikož je herní prostředí radikálně odlišné od předchozích dílů, tak se budete s Connorem držet mnohem více při zemi. Hlavním krédem tvůrců je, udržet vás neustále v pohybu, což znamená, že upravili svoji interpretaci free runningu. Budete moci zabít nepřítele bez zastavení, přibudou nové pohyby (podlezení pod překážkami) dané odlišným prostředím, což znamená hlavně pohyb v krajině, kde budete moci slézat skály, hopsat po stromech a obecně být pořád v pohybu. Dokonce i z boje budete moci kdykoli zrdhnout. Pohyb a plynulé tempo je jedním ze základních cílů tvůrců.
A co se boje týče, systém za vás bude cíle vybírat automaticky, což nezní moc dobře, ale za to budete moci řetězit killy, potažmo používat nepřátele jako štít, provádět dvojité counter pohyby a několikanásobná zabití. Connor bude moci použít hidden blade a jeho druhou hlavní zbraní tu bude tomahawk. Pistole ve hře budou také, ale spíše jako jednorázové prostředky k usmrcení nepřátel. Vybavení Connora ale budete postupně vylepšovat, o tom není sporu. Dalším cílem tvůrců je, abyste měli souboje ve svých rukou (mnohem více, než předtím) a byli více útoční, agresivní a agilní.
Na lepší vybavení si budete vydělávat v rámci nového „ekonomického“ systému. Můžete prý prodávat ulovenou zvěř, respektive jejich kožky a pozor, bude prý záležet na tom, jestli do médi bédi vypálíte jednu ránu, nebo jich bude víc. Jinak řečeno, bude zohledněna kvalita ulovené kožky. Onen honosně nazvaný ekonomický systém bude podle všeho mnohem rozvinutější, ale podrobnosti zatím k dispozici nejsou.
Každý z předchozích AC titulů se snažil do základního konceptu přidávat nové a nové prvky, až to hraničilo s otravnou obsesí. Hratelnost se sice s každým dílem zpestřovala, ale postupně těch odlišných herních prvků bylo tolik, že spíše otravovaly. Třetí AC se tomu chce vyhnout, takže nečekejte tower defense minihru a pravděpodobně ani vylepšování nemovitostí, i když nějak systém vlastnictví „něčeho“ ve hře bude.
Rozlišné frakce a kluby však ve hře budou existovat a budou usilovat o to, abyste se k nim přidali a plnili pro ně úkoly. Tyto „pozvánky“ a s nimi spojené mise ale budou stát vedle úkolů hlavní příběhové linie a hlavně budou závislé na vašem stylu hraní. Game Informer uvádí příklad: když budete lovit zvířata a sbírat z nich kožky, pravděpodobně se dočkáte pozvánky od loveckého klubu.
V tomto ohledu však nemůžete čekat, že vás členové těchto klubů, možná zevlující po ulicích, budou chránit stejně, jako to dělala třeba prodejná děvčata v předchozích dílech. Tvůrci si pro tohle vymysleli něco nového, o čem nechtějí hovořit. Stejně tak nechtějí prozatím nic říkat o multiplayeru, který snad chybět nebude. Jestli ze všech těch vylepšení předchozích dílů nějaké opravdu stálo za to, byl to velmi specifický multiplayer.
Z výše uvedeného je snad jasné, že navzdory změně prostředí a odlišnému přístupu ke zpracování řady herních prvků jde tvůrcům o to, aby nalákali nové hráče, ale zároveň neodradili ty staré, co prostě AC sérii milují. Je však otázkou, jestli něčím fanoušky nenamíchnou. Z herně podstatných novinek lze vypíchnout třeba možnost rychlého cestování (na mapě), protože herní plocha bude mnohem větší. Nepřijde tím však hra o jeden ze základních prvků, kterým je průzkum krajiny (napoprvé), potažmo nutnost cestovat krajinou, která hráče sbližuje s herním prostředím a upevňuje v něm dojem, že prožívá něco skutečného a nedrtí obyčejnou videohru?
Nechme to zatím bez odpovědi, protože vás tvůrci chtějí k průzkumu motivovat i upraveným systémem reputace. Už nebude postaven na černobílém hodnocení vašich akcí, takže když jako asasín vstoupíte do oblasti ovládané Brity, tak zdejší zevlouni nebudou okamžitě magicky vědět, že jste nepřítel. Pokud to bude fungovat, tak tvůrce políbím, protože s tímhle bojují všechny hry, kde můžete volit akce vaší postavy.
Zároveň je tahle zamýšlená změna náznakem, že tvůrci opravdu bazírují na tom, aby v řadě ohledů byla hra akurátní. Dokládají to i tím, že hra obsahuje přes 2,5 hodin scén, které byly nahrány s herci prostřednictvím motion caputre technologie. A kvůli historicky přesným dialogům si najali i konzultanty a dabéry z řad původního obyvatelstva, tedy indiánů.
S těmito technickými aspekty souvisí i použitá verze enginu Anvil, která má představovat skok o celou jednu generaci z Anvil 1.0 na Anvil 2.0. Díky tomu si tvůrci mohou údajně dovolit větší množství animací postav a mnohem více postav na scéně, což je důležité zejména kvůli historickým bitkám. Zatímco v předchozích hrách mohlo být na scéně maximálně 100 postav naráz, nyní jich bude hra schopna vykreslit naráz několik tisícovek (to se píše, nikdy jsem to neměřil). Podle Game Informeru upravená technologie zvládá i autentické obličejové animace, mnohem více detailů ve městech a další vychytávky. Hlavně, aby se hra slušně hýbala, bez ohledu na platformu.
Větší prostor, než v předchozích hrách dostane údajně i Desmond a s ním spojená hratelnost. K dispozici bude nově zpracovaný Animus s pořadovým číslem 3.0 a nová Animus databáze opepřená nepříliš lichotivými komentáři na adresu Britů. Podle game Informeru však hra nechce být na jednu či druhou stranu a priori zlá. Ve hře budou "hodní i zlí" kolonisté, stejně jako "hodní i zlí" Britové.
Celý herní systém by měl být navíc přívětivější i k nepříliš pečlivým hráčům. Hra se bude automaticky ukládat i během misí (díky za to, zejména s ohledem na hopsací pasáže, kterých má být víc a jejich několikeré opakování v předešlých dílech bylo kolikrát na zabití!), každá splněná činnost přinese nějaké zkušenostní body, které se tedy nebudou přičítat jenom za kompletní splnění zadaného úkolu. Cokoli tedy ve hře uděláte, bude mít nějakou hodnotu – nebude záležet jenom na kompletním plnění misí.
Assassin’s Creed III vyjde 30. řijna, minimálně na konzolích. Vývoj hry prý trval déle, než vývoj kterékoli předchozí AC hry, což platí i na jedničku, která to všechno rozjela. Také na třetím dílu strávili vývojáři dvakrát tolik pracovních hodin, než třeba na Revelations. První kompletní verze hry bude údajně dokončena za pár týdnů a zbytek vývojového času využijí tvůrci na odladění. Oficiálního představení ACIII se dočkáme v pondělí, snad přijde i nějaké to video. Už jen proto, aby tvůrci potvrdili svůj záměr hru zrychlit a rozpohybovat.