Assassin's Creed 2 - preview
zdroj: tisková zpráva

Assassin's Creed 2 - preview

15. 4. 2009 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Co by měla mít všechna správná pokračování? Stavět na originálu, výrazně jej rozšířit, obohatit a opravit to, co se nelíbilo. Výlet do renesanční Itálie vám tohle splní!

Autor: Miloš Bohoněk
Publikováno: 15.dubna 2009
 


Obrázek zdroj: tisková zpráva Kdo to dotáhl na konec předloňské Ubisoftí pecky Assassin’s Creed, ten už dávno věděl, že oznámení nástupce je jen otázkou času. Jenomže jakýpak ten nástupce bude? Kde bude? A co v něm bude? To jsme se podrobně dozvěděli až teď. Dvěstěčlenný vývojářský tým se rozhodně nehodlá jen tak vézt na vlně popularity prvního Assassina, zařazuje vyšší rychlostní stupeň a kuchtí pro nás pokračování jako řemen. Jen ale aby to ještě někoho vůbec zajímalo, když už tu není ona půvabná producentka Jade Raymond, že jo...

 Všechny cesty vedou do Itálie
„Skutečný“ příběh Assassin’s Creed 2 (dále již jen AC 2) se bude opět odehrávat v roce 2012, opět bude o Desmondovi a o jeho předcích-vrazích, do jejichž vzpomínek se Desmond vrací skrze zařízení Animus. Tentokrát se „vzpomínkový“ děj posune o pár set let dopředu, do období renesanční Itálie, a opravdu hlavní roli si střihne vrah jménem Ezio, aneb přetexturovaný Altair z jedničky.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Málokdo po středověkém Blízkém východě z prvního dílu hádal, že by se dvojka odehrávala v renesanční Itálii. Avšak vzhledem k tomu, o čem toto univerzum je – řekněme o „konspiračních teoriích“ – dává zasazení pro AC 2 smysl. Jak vývojáři pro Game Informer vysvětlili, renesance je období, kdy svět ohromoval Leonardo da Vinci či Niccoló Machiavelli a kdy Evropa prožívala obrození a spoustu změn.


 Nejnavštěvovanější města na světě
Při hraní se podíváme do Florencie a do Benátek (skoro určitě ale bude i Řím) a producent AC 2, Sebastion Puel, vysvětluje proč, „Florencie a Benátky patří mezi nejnavštěvovanější města na světě. Pro spoustu lidí jsou čistou fantazií, snem.“ Vývojáři si dávají záležet na důvěryhodnosti prostor a událostí, které modelují – chtějí vytvořit hru z nefalšované Itálie 15. století, jen obohacenou o příběh Assassin’s Creed. K vývoji si proto přizvali konzultanta z historického oddělení Notredamské univerzity v Indianě, a v rámci vymýšlění AC 2 navíc vyrazili do Itálie, pořídili asi deset tisíc fotek a výsledek můžete ochutnat na srovnávacích obrázcích - vlevo fotka skutečného místa, vpravo obrázek ze samotné hry:

Zvětšit zdroj: tisková zpráva


 Ezio Auditore de Firenze
Příběh odstartuje v roce 1476 a opět se bude točit okolo nekonečné, v pozadí velkých událostí běžící válce mezi templáři a asasíny. Ezio Auditore de Firenze, hlavní hrdina dvojky, má s Altairem společné snad jen geny. Ezio pochází ze zámožné florencké rodiny, je vzdělaný a učil se i základům tehdejších bojových umění. Prostě jeden z těch lepších šlechticů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Nic nenasvědčuje tomu, že by měl zároveň být i členem tajného spolku vrahů a pravdou je, že on jím taky pěkně dlouho není. Co přesně ho svede na cestu assassina... vývojáři prozradit nechtějí. Zmínili ovšem, že Ezio jakožto zabiják bude dychtit po odplatě vůči nejmocnějším rodinným klanům ve Florencii. Jedna a jedna jsou dvě, že by náhodou snobové z jiných rodin zlikvidovali rodinu Ezia a on teď zuří? Asi. Koneckonců, je to Itálie. Mafie, války mezi rodinami, oko za oko, zub za zub a všechno dává smysl.

 Altair na druhou
Z hlediska schopností hlavního hrdiny bude v AC 2 de facto to samé, co v jedničce. Plus celá řada dalších věcí! Začněme tou snad nejasnější, jsme přeci v Benátkách, „Vzhledem k tomu, že se jedná o pokračování, musí přece hlavní hrdina umět plavat,“ vtipkoval v rozhovoru pro Game Informer kreativní ředitel Patrice Désilets.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva


Možnost rochnit se ve vodě nebude jen zaslouženou odměnou za povedenou eliminaci cíle. Po krokodýlovsku bude Ezio schopen nenápadně plavat, jen tak tak čouhat nad hladinou, a potají tahat lidičky z mola do vody. Stejně tak bude vědět, kterak se při útěku do vody ponořit na nějakou dobu a ztratit tak pronásledovatele. Pokud bude Eziovi hořet za ocasem a voda nebude po ruce, bude se také moci skrýt v davu lidí (teď už kterýchkoliv, ne jen mnichů), ve vozíků s rybami, s vlnou anebo v kupce sena.

Tak trochu po vzoru jedničky, i v AC 2 se budete potýkat s faktorem „známosti“ vaší osoby. Pokud budete plnit mise v poklidu a nebudete nikde dělat bordel, všechno bude OK. Jenomže jak tuhle někoho odrkáglujete před zraky veřejnosti a támhle způsobíte poplach na tržišti, začnete být nechvalně proslulí a objeví se nové, vedlejší mise, jejichž plněním se lidem opět vymažete z paměti. Podplácení, vraždění svědků, zbavování ulic plakátů s vaším obličejem a tak dále. Pokud se na tyto vedlejší úkoly vykašlete, městská ochranka po vás půjde jen co se mihnete jejich v zorném poli – a to asasínovi do karet nehraje.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva


Změnu pak zaznamenáte i při lezení, skákání a běhání po střechách. Hlavní „trasy“ budou označeny bílými šátečky (tak trochu ve stylu červené runner’s vision v Mirror’s Edge), to abyste prý nebloudili a požitek z parkouru byl tudíž co nejplynulejší. Vylepšené a uživatelsky přívětivější má být i zdolávání několika na sebe navázaných vertikálních ploch (i když to by chtělo ukázat, těžko říct, co přesně tímto tvůrci myslí).

 Ve víru boje
Hratelnostně jednou z největších změn bude systém soubojů (ještě aby ne, minule to bylo trochu nuda). Neviditelná ruka designérova sice bude hráče opět popostrkávat k trošku opatrnějšímu stylu bojování, kdy si oblast nejprve obhlédnete a pak nepřátele dostanete zezadu, neviděni neslyšeni. Ale když už dojde na otevřenou konfrontaci, Ezio bude umět více než jen máchat mečem. Jeden za všechny – každá zbraň, z celkového počtu několika desítek, bude mít nějaký vlastní speciální útok.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva


Nepřítele budete moci odzbrojit a sundat ho jeho vlastní zbraní. Nebo mu můžete hodit prach do očí a omráčit ho. Když okolo vás bude stát celý hlouček zlounů, otočka s halapartnou v ruce udělá své. Také se nabízí možnost přitáhnout si nepřítele bleskově k tělu, prošpikovat ho a mrskout jim proti ostatním, čímž si vytvoříte únikovou cestu.

Ubisoft Montreal plánuje obohatit souboje i přídáním více typů nepřátel, kdy každý bude bojovat a chovat se jinak. Vedle klasické milice se proti vám postaví těžkopádné jednotky, tak trochu ve stylu odolných a silných paladinů z originálu. Čelit budete také rychlým a mrštným vojákům s dýkami, kteří vás budou klidně pronásledovat i po střechách. Chybět nebudou ani opatrní halapartníci, kteří možná nebudou nejzdatnějšími bojovníky, ale jejich ostražitost vás bude moci stát život, protože oni mají ve zvyku prohledávat kupky se senem a další scovávačky.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva


Tvůrci se prý extra věnují pěstním soubojům, protože pro vás plánují časté situace, kdy budete mít k dispozici jen ruce, vrhací nože a veleznámou skrytou čepel. Nebo vlastně čepele. „Je to Assassin’s Creed II, tak tam dejme čepele dvě!“ vysvětloval s úsměvem na tváři Déstiles. Mimochodem, skryté čepele teď budou více „user-friendly“ – když půjdete po nepříteli, jenž o vás nemá tušení, automaticky se vám vysunou, nebudete už muset Zvětšit zdroj: tisková zpráva přepínat mezi zbraněmi a vybírat.

Když se bojuje, teče krev, a to i vaše. Menší zranění nebudou představovat až takový problém, protože bude stačit utéct na chviličku do úkrytu, zdraví se vám promptně doplní a hurá zpět na ně. Pokud vás ale někdo spráská jako psa, budete muset vyhledat odbornou pomoc u pouličního doktora.

 Poučení z minulosti
Ano, Assassin’s Creed dostávalo vesměs vysoké známky a ano, Assassin’s Creed se stalo nejrychleji prodávanou novou značku v historii. Ale chyby mělo a zejména ty samé úkoly dokolečka znudily spoustu lidí natolik, že se k hraní už ani nevrátili. Tvůrčí studio se zavázalo, že podobné problémy opakovat nebude.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva


Začněme venku, mimo města. V jedničce jsme měli jeden velký svět, do něj byla zasazena trojice měst a mezi nimi bylo víceméně jedno velké kulové, skrze nějž se hráči později prokousávali jen se zatnutými zuby. „Teď tam bude a hodně více misí, které vás protáhnou hned kusem herního světa. Už to nebude žádné tři města – a prostor mezi nimi,“ vysvětlil Patrice Déstiles a dodal, „Je to řada propojených měst a hratelnost je spojuje dohromady.“
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Jinými slovy, herní svět by měl být mnohem celistvější, konzistentnější a plnější života. Navíc města už nebudou jakoby obrněnými zeměmi v sami sobě; prostory kolem hradeb teď budou „ozdobeny“ předmětskými prostory, farmami či vesničkami a kupříkladu Toskánska z 15. století si užijete plnými doušky. A pro doplnění, jak ježdění na koni, tak lezení po věžích a odhalování nových oblastí, zůstane.

 Za život zábavnější
Zásadní změnou projde i plnění úkolů, ona tolik otravná aktivita v jedničce. Doběhnout do asasiní pobočky, splnit spoustu identických úkolů, běžet zpět do pobočky, splnit hlavní úkol, běžet zpátky... Toho už bylo dost! „Řekli jsme si, úplně zapomeňme na ten systém lineárního designu misí,“ pravil Désilets a tak i udělal.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva


V AC2 bude existovat síť kontaktů, roztroušených po celém světě, které vám budou radit co dál. Nikdo vám ale nebude striktně říkat kam přesně jít, co přesně udělat a kdy. Hlavním cílem stále bude eliminace nějaké osobnosti, jenomže cesta tam bude vydlážděna šestnácti typy úkolů a už se nebudete muset trápit s oním nudným odposloucháváním a kapsářstvím. Ty budou nahrazeny poněkud aktivnějšími úkoly, jako špehování lidí v zaplněném tržišti (tak nevím, o kolik je toto aktivnější) nebo pronásledování nezbedů z města ven. Celkově na vás bude čekat asi dvě stě misí.

Game Informer vypíchl jednu Eziovu akci jakožto demonstraci zábavnějšího plnění úkolůí a propojování jednoho s druhým. Ezio vyrazí do nedalekého paláce, kde se má potkat s jistou šlechtičnou, která pro něj má mít nějaké poplatky. Při setkání mu ovšem panička oznámí, že si na ní někdo políčil, a že od Ezia potřebuje ochranu. Vydají se proto na útěk ulicemi, při němž ji Ezio musí bránit. Následně naskočí na loďku a Ezio musí jeho a slonici z porcelánu bezpečně dopravit do úkrytu... Tak trochu ve stylu GTA a autoři inspiraci dílami od Rockstaru otevřeně přiznávají.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva


 A co bude úplně nejlepší?
Leonardo da Vinci a jeho vynálezy! V rámci AC 2 narazíte na celou řadu skutečných historických postav (např. sochař Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni., všeuměl Niccole Machiavelli, bláznivá Caterina Sforza, bankéř Lorenzo de’ Medici i s jeho atentátem), které si jen autoři trochu upravili k obrazu svému. Da Vinci bude Eziovi, jak Game Informer trefně poznamenal, jako pan Q je Bondovi.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Čas od času se u něj zastavíte v dílně a on vám dá nějakou novou hračičku. Létající stroj nevyjímaje. Ten využijete v misi, kdy jednomu z vašich vlivných spojenců jde o život a je vězněn v florentském paláci. Ezio se do budovy může dostat jen vzduchem, a tak tam letí a kolegové z práce ho na zemi podporují táboráky, které jednak udávají směr, jednak produkují horký vzduch, který drží poletuch ve vzduchu.

Co by měla správná pokračování dělat? Správná pokračování by měla stavět na originálu, výrazně jej rozšířit, obohatit a opravit to, co dříve nefungovalo. Assassin’s Creed II, zdá se, všechny tyto podmínky splňuje na 100%. Ubisoft Montreal kutí našlapané pokračování, které má všechen potenciál zase jednou otřást herním průmyslem. Hype je nyní oprávněný.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva


Zdroj: Game Informer

Stáhněte si: Teaser trailer

Související články: Novinky, Assassins Creed 1 konzolová recenze, PC recenze, Video-recenze, Průvodce 1. a 2. část

Miloš Bohoněk  
autorovi je 18 let a dříve se podepisoval jako Moolker; momentálně studuje v USA, píše i pro SCORE a PlayIN a nejvíce si užije tituly fantasy, akční a strategické; věnuje se závodnímu lyžování, lacrossu, lezení po horách, horské cyklistice a cestování; píše blog Moolker.cz  

 

 
 
 
Miloš Bohoněk

Nejnovější články