zdroj:
tisková zpráva
Účastníky prezentace z řad médií evidentně oslovila. Otázkou proto zůstává, zda jí stoupající tendence po žebříčku kvality vydrží až do jejího vydání, které bylo postupem času odsunuto až na příští rok. Každopádně z toho, co jsme se dozvěděli z dojmů redaktorů různých magazínů, vám tento titul tak, jak vypadá nyní, nabídne velmi pěkný, propracovaný a živý herní svět (NPC si půjdou po svých zájmech), nelineární a značně rozvětvený hluboký příběh, akční souboje s intuitivním ovládáním a animacemi zachycenými technikou motion-capture, a mnoho dalšího.
zdroj:
tisková zpráva
Začněme však od začátku, pro případ, že byste o Zaklínači slyšeli poprvé. Hra jako taková vzniká na motivy populárního díla spisovatele Andrzeje Sapkowského. Pojednává o klanu Zaklínačů, skupině válečníků trénovaných odmala k lovu a zabíjení nejrůznějších monster. Jejich doménou je boj s mečem, ale ovládají také magii. Hlavním hrdinou příběhu je Geralt, jehož úkolem bude zjistit pravdu, která stojí za útokem na pevnost Zaklínačů bandou tajemných zabijáků. Rozhodně se můžete těšit na příběh plný intrik, nebezpečí a zrad. V průběhu hry budete muset učinit spoustu rozhodnutí, která ovlivní další děj a v žádném případě to nebudou rozhodnutí jednoduchá, protože u nich nebude na první pohled vždy jasné, zda jsou dobrá nebo špatná. S jejich následky se však dříve nebo později setkáte a mimochodem, hra má v souvislostí s tím nabízet tři různé konce.
zdroj:
tisková zpráva
Součástí E3 demonstrace byla ukázka výše zmíněného systému rozhodování a možného vlivu na další osudy hlavního hrdiny. Geralt v ní prý zajal jakéhosi banditu, který škemral o propuštění, přičemž výměnou za to prozradí jména hlavních vůdců bandy banditů. Hráč dostane v rámci konverzačního stromu několik možností, jak reagovat. Každá volba bude mít nějaké následky, to je jisté. Když například tedy sáhnete po možnosti banditu propustit, dozvíte se sice jména, která potřebujete znát, abyste zachránili mnoho životů a zemi před zlem, nicméně zároveň musíte počítat i s tím, že vás teď už volný chlápek poběží okamžitě udat a lotři na vás připraví past, jejíž součástí bude zavraždění lásky vašeho života.
zdroj:
tisková zpráva
Opomenuto jinak nebylo ani předvedení boje v akci. Ten se prý zdaleka neomezuje na klasickou point&click rubačku. Je rychlý a využít při něm bude možné i taktiku. Čím zkušenější přitom v soubojích budete, tím širší spektrum bojových manévrů a magie (nap. magický štít proti střelám) budete mít k dispozici. Jinak pokud je řeč o kouzlech, coby Geralt budete moci míchat i různé lektvary. V tomto ohledu se prý budete moci docela vyřádit a otestovat různé kombinace ingrediencí, které během svých cest nashromáždíte. Namíchat půjde koktejl zajišťující noční vidění, ale i smrtící jed. A když už jsme u těch jedů, měli byste si prý dát pozor na míru alkoholu v krvi, když navštívíte některou z taveren ve hře. Trocha navíc může způsobit křižující chůzi a rozmazané vidění, hodně navíc vás může dokonale uspat, načež můžete minout některé důležité události.
Za zmínku jinak jistě stojí také fakt, že základem titulu je čtyři roky stará technologie Aurora enginu od BioWare. Prodělala však takových změn, že je skoro k nepoznání (zahrnuje mj. Karma fyziku, pixel shadery 2.0 a spoustu efektů už běžně očekávaných dnešními hráči), takže i po stránce grafické prý The Witcher vypadá až překvapivě dobře. Chcete-li mít proto tento titul jistý (k mání má být kompletně v češtině), předobjednejte si ho na TISCALI Gameshopu.
15. 5. 2006 16:16 | Preview | autor: Redakce Games.cz |
Akční fantasy RPG The Witcher - Zaklínač, polských vývojářů společnosti CDProjekt, nechyběla na letošní E3 a podle všeho si vedla velmi dobře.