LEVEL 240 je v prodeji: číslo plné smrti přináší adventuru Deponia v češtině
zdroj: tisková zpráva

LEVEL 240 je v prodeji: číslo plné smrti přináší adventuru Deponia v češtině

26. 3. 2014 19:45 | Komerční sdělení / PR | autor: Inzerce |

Když čtenáře nového čísla Levelu vítáme zvoláním „Smrt číhá všude“, neznamená to, že by se z členů redakce stala banda misantropů. Jen nedávno konečně vyšlo akční RPG Dark Souls II, které smrt povyšuje na novou úroveň, což Level 240 obsahově odráží nejenom prostřednictvím úvodníku a recenze, ale i skrze monstrózní osmistránkové téma s názvem „Připravte se na Smrt“, jehož autorem je známý blogger Dave de Sade.

Krom všudypřítomné smrti vás ale v Levelu 240 čeká i spousta komentářů, tematických článků, nějaké ty recenze a nechybí ani plná hra, která nabrala podobu prvního dílu oblíbené adventurní série Deponia – samozřejmě s českými titulky. Level 240 vyšel minulý týden v pátek, a pokud už nemáte svou kopii přečtenou tam a zpět, zkusíme vás k pořízení přesvědčit následujícím vypíchnutím nejzajímavějších článků.

Anketa, anketa, smrt!

Ze všeho nejdříve vás ale poprosíme o vyplnění ankety, která si klade za cíl zjistit, co vám na současné podobě Levelu vyhovuje, co byste rádi změnili nebo úplně zrušili. Vyplnění ankety vám zabere pár minut, nám poskytne důležité informace a navíc můžete vyhrát Xbox 360 i s Kinectem. Kdyby ani to pro vás nebyl dostatečný motiv, můžete si představovat, že vás k tomu přemlouvá a prosí sám Draken. Toho času ostříhaný a nosící hipsterské brýle... Holt čas nezatavíš, jak by řekl Jarda Jágr.

Michal Rybka, Lukáš Macura i Honza Herodes ve svých komentářích rozebírají free to play hry. Michal tvrdí, že design free to play her zcela kašle na neplatící hráče, Lukáš s Honzou se zase zaobírají chystanou evropskou legislativou na ochranu rodičů před možností, že by nechtěně mohly jejich děti za free to play hry na mobilních zařízeních utrácet peníze. Jen Dan Vávra se ve svém komentáři zaobírá něčím jiným, konkrétně průběhem Kickstarter kampaně své hry.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Smrt je dobrá...

Osmistránkové téma o smrti ve hrách není depresivní exkurzí po virtuálních pohřebních ústavech, jak by se se mohlo zdát. Dave de Sade naopak v článku vysvětluje, proč mechanika smrti nebo spíše ukončení hry hrála veledůležitou roli v dobách prvních automatů, a proč hraje důležitou roli i dnes, přestože v moderních hrách umíráme jinak, nebo spíše neumíráme vůbec.

Na první pohled mírně pochmurně může působit i nadpis „Život ve stínu apokalypsy“, pod nímž se ukrývá rozhovor s Olegem Javorským ze studia Vostok Games, které právě chystá onlineovku Survarium. Když se však do profilového interview začtete, zjistíte, že po krachu projektu S.T.A.L.K.E.R. 2 se Oleg a jeho kolegové nesmírně rychle otřepali a budoucnost studia vypadá stejně růžově, jako vypadá zajímavě zmíněná hra Survarium. Oleg se navíc nebál vyjádřit k současnému dění na Krymu z pohledu ukrajinského občana a zároveň vývojáře.

Než nalistujete blok s recenzemi, určitě se zastavte u článku Honzy Švelcha, který se snaží vystihnout přítomnost her v rámci popkultury. Dozvíte se, proč geekovský seriál Teorie velkého třesku na hry odkazovat neumí, jaké vlastně byly začátky odkazování filmů na hry, potažmo proč South Park využívá herní témata velmi účelně.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Ve smrti je pravda...

Na South Park ostatně narazíte i v bloku recenzí. Vojta Bednář si jako fanoušek seriálu „Klacík pravdy“ vyloženě vychutnal, což by asi o svých zážitcích z hraní Thiefa neřekl Honza Olejník. Hra jej nezklamala, ale nijak zásadně ani nenadchla. Naopak Lukáš Grygar se nechal soustavným umíráním v Dark Souls II doslova unést, jak se dočtete v recenzi. V novém Levelu dále najdete recenzi Lightning Returns od Jirky Pavlovského, Kuba Kovář se třikrát pokřižoval a zrecenzoval Rambo hru, Vilém Koubek přetrpěl kvůli recenzi novou Castlevanii a smetanu slízl Dan Kremser, který si kvůli recenzím zahrál výbornou střílečku Titanfall a RPG datadisk Shadowrun: Dragonfall.

Aby si Lukáš Grygar spravil na minimum sražené sebevědomí po hraní Dark Souls II, vystřihl malé témátko o kultovním studiu Looking Glass, zatímco Honza Švelch v šesti bodech argumentuje, proč je internetový hit Flappy Bird ukázkový (ne)úspěch. Mírně kontroverzní je též článek Pavla Dobrovského o odkazech na Hitlera v sérii Wolfenstein, na který navazuje textová exkurze do zatuchlých kobek. Mick the Mage vás na šesti stranách seznámí s historií dungeonů, což je žánr, který má nastudovaný jako nikdo jiný.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

České hry smrt nečeká...

Ondra Novotný vás pak nechá nahlédnout pod ruce českého studia Ark8 (Coraabia), zatímco Honza Horčík při svých toulkách narazil na šikovné chlapíky ze studia Iridium, které možná znáte pro rytmické RPG Sequence nebo chystanou taktickou hru There Came an Echo.

Pokud jsou pro vás Iridium neznámým uskupením, jejich profil se vám bude hodit stejně jako článek Honzy Olejníka o DosBoxu, ScummVM a dalších nástrojích pro hraní starých titulů. Navíc se Honza podíval na moderní technologie, díky kterým si prý hry možná budou v následujících letech podobné jako vejce vejci. Znáte pojem fotogrammetrie? Jestli jste nic podobného neslyšeli, je článek „S 3D skenerem do přírody“ přesně pro vás.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Smrt pod tíhou hardwaru...

Michal Rybka se ve svém hardwarovém okénku pozastavil nad omylem v podobě hardwarové akcelerace fyziky ve hrách a představil tableto-notebook od Asusu. Lukáš Grygar pochválil soundtrack Metal Gear Rising: Revengeance, který by se určitě hodil i k akční hratelnosti prvního dílu v sérii Duke Nukem, což se ale v článku od Pavla Dobrovského nedočtete. Přeci jenom se při svém výletu do herní historie zaměřil na jiné kvality trestuhodně pozapomenuté akční arkády.

Spoustu zajímavých informací ale obsahuje i Pavlův článek o vývoji legendární vrtulníkové akce Choplifter a vynechat byste neměli ani článek Michal Rybky o tom, jak se PC vlastně stalo herní platformou, když k tomu původně nemělo nejlepší předpoklady.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Smrtící LEVEL vychází i v elektronické verzi!

Už před mnoha a mnoha čísly jsme začali LEVEL vydávat vedle papírové i v elektronické verzi. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Je však třeba zdůraznit, že s koupí papírového Levelu automaticky získáváte i jeho elektronickou verzi.

Elektronický Level si samozřejmě můžete koupit samostatně, nezávisle na verzi papírové. Pak vás jedno číslo vyjde o 20 Kč levněji, což samozřejmě platí i o případném předplatném elektronického Levelu. Prostřednictvím aplikací Publero nebo Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.


Prohlédněte si obsah nového Levelu v této interaktivní prezentaci

Podrobný obsah Levelu 240 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Rovněž si zde můžete aktivovat plnou hru, jak se dozvíte na straně 11. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Snad se vám LEVEL 240 bude líbit. My už se každopádně třeseme nedočkavostí na vaše reakce, postřehy a připomínky.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články