Zamilujte se na dálku v experimentální "hře" Bientôt l’été
zdroj: tisková zpráva

Zamilujte se na dálku v experimentální "hře" Bientôt l’été

4. 12. 2012 16:43 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Fatale, The Endless Forest, 8, Graveyard, The Path – tvůrci z Tale of Tales jsou plodní, ale jestli je alespoň některý z jejich výše uvedených projektů hra, o to by se daly vést hodinové debaty. A také se vedou. Však uvidíte, až (snad) příští týden vyjde jejich nejnovější kousek s krkolomným názvemBientôt l’été. Budou se probírat inspirační materiály, bude se zamýšlet nad smyslem díla, bude se řešit, co je na Bientôt l’été herního, a co už není, a jak si obě části procentuálně vedou. Přitom se podle vývojářského blogísku zdá, že hlavní vzkaz díla je jasný – mezilidská komunikace s použitím jedné vyhraněné formy.

Prvotní inspirací byla pasáž z románu francouzské spisovatelky Marguerite Durasové, kde se odehrává „dialog“ dvou milenců, co takřka nehovoří, ale čtenář cítí touhu planoucí uvnitř. Tento inspirační zdroj přivedl tvůrce z Tale of Tales na koncept ambientního projektu pro jednoho či dva hráče, kteří se do sebe snaží zamilovat s minimální interakcí verbální či jinou.

V prvotní fázi tak nasbíráte předměty na pláži, následně jdete do baru, kde se odehraje takřka nonverbální dialog, ideálně s druhým živým hráčem, během něhož jen používáte předměty dříve nalezené. Je to dialog na dálku, což reflektuje hra samotná v tom, že se prezentuje jako simulace. Váš avatar či avatarka ve skutečnosti sedí na vesmírné stanici a komunikuje v rámci simulace s někým na jiné vesmírné stanici.

zdroj: Archiv

Je to virtuální prostor na druhou. A jestli vám z toho už teď nepraskla hlava, tak to znamená, že vám možná praskne až si Bientôt l’été zažijete. Jistým vodítkem, co čekat, je někde okolo se povalující video, popřípadě banda sesbíraných obrázků. Kořeny projektu pak můžete samostudiem odhalovat na stránce s uvedenými zdroji inspirace.

Nejnovější články