Tvůrci Planetary Annihilation ukončili pro malý zájem hráčů Kickstarter kampaň Human Resources
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Planetary Annihilation ukončili pro malý zájem hráčů Kickstarter kampaň Human Resources

21. 10. 2014 11:56 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Získat za tři týdny na Kickstarteru skoro 400 tisíc dolarů nevypadá na první pohled vůbec zle a pro řadu projektů, jejichž tvůrci žádají třeba o 50 nebo 100 tisíc babek, by něco podobného představovalo třikrát splněný sen. Jenže tvůrci z Uber Interactive žádali od backerů na vývoj Human Resources 1,4 milionů dolarů a ve světle této informace už doposud vybraná částka představuje neúspěch a jasný náznak, že hráči o projekt nejeví valný zájem. Proto se tvůrci z Uber rozhodli kampaň utnout, aby se mohli soustředit na něco, co hráči skutečně chtějí.

Human Resources měla být vizuálně netradiční realtime strategie o boji cthulhu příšer s roboty, ve které se lidstvo nezachraňuje, nýbrž konzumuje. O důvodech, proč hra navzdory zajímavému konceptu u hráčů v dostatečné míře neuspěla, se dá jen spekulovat. Za hlavní problém ale považuji absenci singleplayer kampaně a zaměření hry hlavně (a v zásadě výhradně) na skirmishe. Výhradně multiplayerové hry dneska samozřejmě jsou schopné přitáhnout pozornost hráčů a jejich peněženek, ale mám dojem, že fanoušci realtime strategií považují přítomnost singleplayer kampaně za nutnou. Univerzum Human Resources si o ni navíc přímo říká.

Svou roli v neúspěchu KS kampaně Human Resources možná sehrály i dosavadní zkušenosti se stylem práce studia Uber. Na vývoj Planetary Annihilation sice tvůrci vybrali dvou a půl násobek žádané částky (přes 2,2 milionů dolarů), následně však nedokázali své sliby a plány v plné míře naplnit. Hra už sice vyšla, ale stále není hotová a pořád neobsahuje všechny očekávané prvky. Například možnost hrát Planetary Annihilation offline tvůrci hráčům nabídli až na začátku října. Hráči už zkrátka Uber nevěří do té míry, aby do jejich projektu nasypali hodně peněz s jistotou, že za ně dostanou výbornou hru.

Šéfdesigner v Uber John Comes se ale v postu, kde oznamuje konec kampaně Human Resources, konkrétním důvodům neúspěchu nevěnuje. Připomíná jen, že vedení Kickstarter kampaně pracovně plně vytíží několik lidí, a Uber si nemohou dovolit plýtvat "lidskými zdroji" na projekt, jehož šance na úspěch je mizivá.

Konec KS kampaně však nemusí nutně znamenat konec pro základní koncept a téma Human Resources. Jisté je, že v současné podobě hra nezaujala dostatečně. Tvůrci se však dušují, že univerzum Human Resources lidově řečeno žerou a udělají všechno proto, aby ho v nějaké podobě hráčům nabídli.

Pro vývojáře z Uber je neúspěch kampaně na Human Resources poučením po předchozím velkém úspěchu kampaně na Planetary Annihilation. Zejména v tom smyslu, že bublina okolo snadného financování oldschoolově tvářících se her už splaskla, ale i v tom, že dělat za peníze hráčů jenom „docela slušné“ hry k získání dobré reputace nestačí.

Nejnovější články