V základu je Shallow Space standardní strategie. Hráč velí flotile stíhacích perutí, křižníků i vlajkových megalodí s cílem bojově prozkoumat mapu, natěžit suroviny a expandovat do jiných sektorů. To celé v 3D pohledu, který dovoluje enormní oddálení i maximální přiblížení v reálném čase. Na nějaké módní výstřelky jako třeba reálné fungování vesmírných explozí, gravitace a oběžných drah tu není prostor. Lodičky poletují stejně nenáročně po přímkách jako právě v Homeworld a vývojáři se pyšní, že jejich výbuchy jsou nejkrásnější na světě.
Nových přístupů se však Shallow Space naštěstí úplně neštítí. Vedle řazení lodí do bojových skupin ovládaných dohromady má hra obsahovat i dynamickou, procedurálně generovanou kampaň. O té se však autoři zatím příliš nerozpovídali.
Shallow Space má navíc podporu Johna Harpera, autora knih zasazených do světa herní série Elite, který vymyslel i dějové pozadí Shallow Space. Hra se odehrává na konci 25. století. Poté, co lidstvo jako rakovina užralo zdroje celé Země, se s pomocí AI vydalo najít nový domov pojmenovaný Terra.
S pomocí robotů během pouhého století přesídlené lidstvo kolonizovalo celý nový systém, ruku v ruce s tím však přišlo i pirátství a další nešvary, na něž musí dohlížet hráč jako velitel Terran Cofederace Navy. Ačkoliv se sice z krátkého popisu nejedná o zrovna erupci originality, hra je věnována památce známého sci-fi spisovatele Iaina M. Bankse, takže případně tenhle deficit v originalitě vyváží působivé vyprávění.
Shallow Space je nezávislý projekt až na půdu. Jistou úsměvnou neobratnost najdete třeba u nahrávání videa (viz níže), kdy měli vývojáři zjevně zapnutý Skype a jejich přátelé se s nimi chtěli o cosi podělit. Vzdor tomu se však na obrázky rozhodně pěkně kouká a z celého projektu číší ambice vytvořit něco skutečně kvalitního a dlouhotrvajícího. Jestli vývojáři projekt dotáhnou do další fáze, můžete sledovat na oficiálním webu nebo modDB stránce hry.
zdroj: Archiv