Ruský klenot Parkan vyšel v anglické verzi na GOG - zažijte kombinaci FPS, vesmírného simulátoru, RPG a budovatelské strategie
zdroj: tisková zpráva

Ruský klenot Parkan vyšel v anglické verzi na GOG - zažijte kombinaci FPS, vesmírného simulátoru, RPG a budovatelské strategie

4. 7. 2016 11:15 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Historie ruského herního průmysl je plná opravdu divných her ve smyslu žánrových kombinací. Podívejte se třeba na závodní RPG open world adventuru Vangers, která krom jiného nabízí poměrně zamotaný a propracovaný příběh. Perimeter hry také nelze bez výhrad označit za klasické real-time strategie, ale ani jeden ze jmenovaných případů úplně nemá na sérii Parkan, která dohromady míchá first-person akci, vesmírný simulátor, budovatelskou strategii, RPG a v zásadě survival. Kdo chce tento koktejl vyzkoušet, může si posloužit na GOG, kde první Parkan nečekaně vyšel vůbec poprvé v digitální podobě, navíc s oficiální podporou anglické verze hry.

Kombinace výše zmíněných žánrů opravdu nepatří mezi obvyklé – momentálně se o něco podobného pokouší Chris Roberts ve Star Citizen, před nějakými dvanácti lety to nepříliš úspěšně zkoušela nabídnout i hra Mace Griffin: Bounty Hunter od studia Warthog (tvůrci Richard Burns Rally) a v roce 2009 neobroušený klenot Precursors, ale Parkan: The Imperial Chronicles nabídla tuhle žánrovou kombinaci už v roce 1997.

Parkan vypadala graficky hnusně v době vydání a logicky to v dnešní době není lepší. Je to hra složitá, spoustu věcí hráči vůbec nevysvětlí, nechá ho, aby si na zákonitosti herního světa přišel sám. Existuje tedy velká šance, že se člověk po pár desítkách minut ve hře ztratí, vypne ji a už nikdy se k ní nevrátí. Byla by to ale škoda, protože by přišel o velmi zajímavý zážitek.

V lodi s názvem Parkan (což mimochodem znamená bumerang) trčíte v bohem (a kýmkoli jiným) zapomenutém sektoru, musíte najít výzkumnou loď Wanderer, ale nejdříve musí loď vylepšit tak, aby se vůbec mohla v rámci sektoru Lentis někam dostat. Bojujete s piráty ve vesmíru i na základnách v dogfightech a klasických FPS přestřelkách, postupně vylepšujete zbraňové i technické vybavení lodi, samozřejmě musíte shánět i palivo, a třešní na dortu je možnost kolonizovat planety v podobě výstavby dolů, bází a továren. V typicky Ruském duchu je v Parkan možné provádět skoro všechno, co člověka, bažícího po kariéře vesmírného dobrodruha, napadne. Je to velký zmatek, ale když se v něm člověk začne orientovat, tak i skvělá zábava.

Parkan je navíc malý technologický zázrak, protože už v roce 1997 hra nabídla procedurálně generované planety a obecně celý vesmír, navíc ve 3D grafice. Sice hnusné, jak už bylo řečeno, ale na to lovci unikátních herních zážitků nehledí. A Parkan rozhodně unikátní zážitek nabízí.

Vydání hry na GOG přišlo jako blesk z čistého nebe, kdyby se podařilo podobně zpřístupnit víc podobně netradičních projektů, rozhodně bych se nezlobil. Třeba by mohli pokračovat revidovaným vydáním Parkan II…

Nejnovější články