Rok a půl pracovali vývojáři z Ubisoft Montreal na základech Rainbow Six: Siege, které spočívají v boji pětičlenných týmů uvnitř budov, kde se jeden tým snaží prostor zabezpečit a ubránit proti útočníkům, zatímco druhý se pokouší obranu narušit a zachránit rukojmí.
Rozličným úkolům obou týmů samozřejmě odpovídá vybavení. Bránící tým může posílit zdi, umístit na různá místa v budově nástražné mechanismy včetně min a obecně se snaží prostor zabezpečit tak, aby pak bylo možné útočníky zlikvidovat na jednom místě nebo v jednom prostoru.
Naopak tým útočníků má k dispozici průzkumné drony, průrazné zbraně a jiné prostředky nutné k narušení obrany a k překvapení zabarikádovaného soupeře. Samotné zbraně nebo šikovnost jednotlivých hráčů ovšem poměrně krátké zápasy nevyhrají. Podstatná je souhra a taktika.
zdroj: Archiv
E3 2014 video prezentuje herní mód Hostage rescue pro týmy o pěti lidech, ve kterém každé kolo trvá zhruba 3-4 minuty. Podmínky vítězství jsou v tomto módu jasné – bránící tým musí mít rukojmí pod kontrolou a nesmí ho nechat zabít. Útočící tým naopak musí rukojmí získat a rovněž ho při tom nesmí zabít. Pro oba týmy navíc platí, že vítězství kola lze dosáhnout vybitím soupeřícího mančaftu.
Typický souboj začíná půlminutovou plánovací pasáží nad mapou, kde se stanoví obranné a útočné body a zároveň si zde členové týmů vyberou povolání pro další kolo. V další půlminutové fázi pak obě strany zkoumají prostředí, analyzují obranu soupeře nebo naopak zaberou obranné postavení.
Další fázi už představuje samotná akce, kde by oba dva týmy měly ve vzájemné souhře realizovat stanovenou taktiku s využitím schopností, zbraní a skilů jednotlivých povolání. Nebude to však jednoduché, protože situace na bojišti se může radikálně měnit každou sekundu na konto komplexního systému poškození zvaného Realblast.
Procedurálně generovaný systém poškození dokáže dělat díry ve zdech, dveřích a dokonce i v podlahách v závislosti na použitém střelivu a materiálu. Systém by měl poškození počítat realisticky, ale jak vidíte sami na videu, přeci jenom všechno krapet zveličuje. Díry ve zdech, dveřích či podlahách však nutí hráče na obou stranách, aby reagovali rychle na vzniklou situaci, která může kupříkladu vytvořit novou cestu skrze obranu až k rukojmímu.
Rychlé reakce navíc zachrání nejenom kolo pro tým, ale i život. Každý hráč má na kolo pouze jeden život – když to schytá, musí čekat na další kolo. Takže žádný respawn, žádné léčení a tak dále. Jedna kulka do čelíčka a je konec. Právě proto by jednotlivá kola měla být krátká, aby člověk na další kolo nečekal déle než 3 minuty maximálně.
Rainbow Six: Siege je prozatím čistě multiplayerová akce, ale tisková zpráva se velmi vyhýbavě zmiňuje o singleplayerových či kooperativních módech. Nedivil bych se, kdybychom se o nich dozvěděli více v dalších týdnech a měsících.
Rainbow Six: Siege vyjde v příštím roce pro PC, PS4 a Xbox One a na závěr si dáme jeden poslední fakt z tiskovky: tvůrci by rádi dosáhli absolutně plynulé akce, která poběží v 60 snímcích za sekundu. Good luck!