Rail Theory je akční RPG, kde se mění nepřátelé podle vašeho stylu hraní
zdroj: tisková zpráva

Rail Theory je akční RPG, kde se mění nepřátelé podle vašeho stylu hraní

12. 5. 2017 17:23 | Novinky | autor: Adam Homola |

Rail Theory se na Kickstarteru teprve objeví, ale už jen svojí základní premisou jistou skupinu hráčů jistě přiláká. Vývojáři totiž hru popisují jako akční RPG s náhodnými prvky, která se silně inspiruje u Resident Evil 4 a Dark Souls. Z obrázků i prvního videa inspirace vidět rozhodně je a zájemci mohou zkusit také demoverzi.

Tu si stáhnete z oficiálních stránek hry a připravit byste se měli především na náhodné prvky nepřátel. Tvůrci ze studia Tryconic vytvořili spoustu různých částí a prvků nepřátel, které jednotlivým modelům přidělují jak náhodně, tak i trochu podle vašeho herního stylu.

Především jde o ofenzivní i defenzivní schopnosti, což v praxi znamená různě umístěná slabá místa, jinak fungující zbraně a všechnu možnou i nemožnou kombinaci obojího. Náhodné prvky mají vliv jak na chování jednotlivce, tak na chování celého davu nepřátel. Pochopitelně budou mít vliv i na váš styl hraní, a to především kvůli dynamické obtížnosti.

Ta bude brát v potaz statistickou pravděpodobnost jistých náhodných prvků a v reálném čase ji porovnávat se statistikami hráčů (např. přesnost, poškození apod.) tak, aby výsledkem byla dynamickou hratelnost. Jednoduše řečeno, když budete pořád dávat headshoty, přesune se slabé místo nepřátel jinam, bude hůře dostupné a oni budou silnější či hbitější. Rail Theory se vám bude jednoduše přizpůsobovat každou chvíli tak, aby se vám neokoukala.

zdroj: tisková zpráva

Netradičně působí i systém zdraví, skládající se z ukazatele pro brnění, trauma a staminu. Poškození vám snižuje hodnotu brnění a zvyšuje trauma. Stamina je závislá na traumatech, tudíž čím vyšší trauma máte, tím méně staminy máte k dispozici. Různé náhodné útoky a silné stránky nepřátel mají různé vlastnosti a ty mají na jednotlivé prvky vašeho zdraví zase různý vliv.

Variabilitu ve zbraních budete mít ale i vy a to už díky Foyl Dredge – multifunkční zbrani použitelné na dálku i na blízko. Opět se tomu mají přizpůsobovat nepřátelé tak, abyste nemuseli hodinu v kuse střílet a pak zase hodinu v kuse mlátit nepřátele zblízka. Všechno by se mělo hezky střídat a vůbec se chovat tak, aby vás hra jen tak neomrzela.

Tvůrci z Tryconic Studios si ukousli nemalé sousto, ale nápad mají stejně zajímavý a dobrý, jako své zdroje inspirace. Byť samozřejmě o nic třeskutě originálního nejde, když se o určitou míru variability a přizpůsobování se hráči snažily už leckteré hry, například i Left 4 Dead.

Rail Theory zdroj: tisková zpráva

Ve výsledku by z Rail Theory ale mohla vzejít příjemně variabilní temná akce s RPG prvky a souboji, které nejsou zrovna triviální. Kickstarter hodlají spustit za zhruba dva měsíce, konkrétně 18. července. Do té doby si můžete vyzkoušet již zmíněnou demoverzi, která je k mání na webu hry.

Nejnovější články