Přemýšlivá simulace morové rány Pathologic vtrhla na Kickstarter
zdroj: tisková zpráva

Přemýšlivá simulace morové rány Pathologic vtrhla na Kickstarter

4. 9. 2014 16:42 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Když Adam označil před měsícem Pathologic jako uhrančivý, asi nemohl být blíže pravdě. Tahle hypnotizující, svíravá simulace města napadeného morovou ránou k sobě přitahuje slibovanými rozsáhlými možnostmi a hutnou atmosférou. Platilo to v roce 2005, kdy hra vyšla a platí to i nyní, kdy se studio Ice-Pick Lodge vrací na Kickstarter, aby Pathologic přinesli ve vylepšené podobě odpovídající současným standardům. A musím říct, že vypadá vážně skvěle.

Zápletka je prostá, leč mnohoslibná. Jste doktor, který má dvanáct herních dní na to, aby našel zdroj nákazy ve městě a zachránil jej. I když... možná chcete jen přežít, protože jste se třeba také nakazili? Nebo epidemii vyřešíte tím, že všechny pozabíjíte? Nebo jste Bohem vyvolená, která vyléčí vírou? Nebo...?

Základem Pathologic je simulace tajemného města a pohybu v něm. Zhostíte se role jedné ze tří postav. Bachelor je lékař, který chce k věci přistoupit vědecky. Changeling je dívka, která věří, že umí léčit dotykem. Haruspex je mladý nadšenec experimentální chirurgie. Každá z postav má jiné motivace, prostředky a začíná ve hře jinde.

Nejde ale jen o adventurní hledání zdroje nákazy, jde především o přežívání s předem daným časem. Vaše postava musí jíst, pít, spát a také musí bojovat s nemocí a živly, které ve městě vypustil mor – bandity, pološílené nemocné a kdoví, co ještě. Stejně tak se musíte starat o svou imunitu, abyste se vyhnuli co nejdéle nákaze, která obchází. Jenže v domech nakažených mohou být informace nebo přízemnější hmotné zdroje – jídlo, munice, předměty pro obchod. 

Navíc město se dynamicky mění v závislosti na rozvoji epidemie. Místa, která byla včera přístupná dnes mohou být infekční zónou. Postava, s níž jste potřebovali mluvit už třeba zemřela. Je třeba zdůraznit, že Pathologic není akční hra. Boje jsou, pokud na ně dojde, krátké a jednoduché. Jde primárně o přežití ve městě a volbu na každém kroku. Volbu, která ovlivňuje další vývoj příběhu i formování situace. Ostatně tvůrci se zaklínají, že projít hru za všechny tři postavy zabere víc jak 70 hodin.

Skvěle zní i koncept dvou postav, které vás hrou provází jako věční společníci, byť nejsou neustále po vašem boku. Tragedian, mim, který ukazuje co mohlo být, kdyby nebylo vás. Je soucitný a zdánlivě (a možná i reálně) bezmocný, smutný "komentátor." Executioner s maskou morového doktora se objevuje ve chvíli, kdy někdo podlehl moru a je tedy symbolem vaše momentálního selhání. Což neznamená, že je to záporná postava, i on k vám má jistý, ne nutně antagonistický vztah. Kdo jsou tihle dva? Ale jsou jen dva? Nebo je pod maskou stejný člověk? A je to člověk?

Proč bychom ale měli přispívat na hru, která už vyšla? Ice-Pick Lodge jsou si vědomi toho, že jejich prvotina byla pekelně zabugovaná a problémová. Sice si získala skalní fanouškovskou základnu, ale to nic nemění na tom, že zahrát si původní Pathologic dnes je očistec. Proto nyní chtějí samozřejmě vychytat všechny bugy, zabalit hru do zcela nové grafiky, přidat úkoly, události, vylepšit AI postav a celkově učesat hratelnost.

Na to chtějí na Kickstarteru 250 tisíc dolarů a momentálně nemám obavy, že by se téhle částce neměli alespoň blížit. Peníze totiž naskakují před očima a za dobu psaní tohoto článku přibylo 10 tisíc dolarů. Pathologic by měl vyjít na PC, Mac, Linux, PS4 a Xbox One a opravdu vám doporučuji podívat se nejen na video níže, ale celý projekt na Kickstarteru. Vypadá totiž skvěle!

Nejnovější články