Právo na soukromí má každý - s výjimkou vašeho souseda v Hello Neighbor
zdroj: tisková zpráva

Právo na soukromí má každý - s výjimkou vašeho souseda v Hello Neighbor

3. 10. 2016 13:41 | Novinky | autor: Honza Konfršt |

Hororové, či spíš thrillerové, tituly mohou mít skutečně různou podobu a důkazem může být i PC prvotina tvůrčího týmu Dynamic Pixels, který doposud dělat mobilní hry. Kombinuje napětí a strach spolu s komiksovou grafikou a pastelovými barvami. Názvem Hello Neighbor by přitom hra mohla dát vzpomenout na letitou klasiku Neighbours from Hell, zde však nebudete zajišťovat svému sousedovi perné chvilky, ale odhalovat, co se odehrává v jeho domě, a perné chvilky tak chystat leda tak sami sobě.

Každý má právo mít nějaká tajemství, ne však váš podivínský soused. Když si zabední vstup do sklepa a přibije na něj fošny, tak zkrátka musíte zjistit, co se děje a proč – jaká tajemství daný sklep ukrývá? Otázek takové zatarasené dveře naskýtají hodně a je právě na vás, abyste tyto odhalili a přitom sami zůstali neodhaleni.

V základu bude Hello Neighbor stealth adventura, jejímž hlavním trumfem je umělá inteligence souseda. Toho slibují tvůrci vytvořit jako prohnanou postavu, která se dynamicky učí akcím hráče. Osobně bych přitom nečekal komplexní mechaniky jaké slibují například bývalí tvůrci Hitmana v případě sci-fi adventury EchoHello Neighbor je již od pohledu hříčka hrající si s atmosférou a napětím. To ale nemusí být vůbec na škodu.

I přes zjevně menší rozpočet hry a její komiksový nádech přitom tvůrcům rozhodně nechybí ambice – web hry tak zmiňuje pasti, které na vetřelce soused nastražil, díky učení se AI přijde řeč i na postupně se zvyšující náročnost. V případě neúspěchu se navíc sousedovy zkušenosti navíc nerestartují – pokud vás soused polapí, rázem se ocitáte zpět na svém dvorku. Odehraný postup v takovém případě zůstává, soused vám však vysype všechny kapsy a nastřádaný inventář se tak vyprázdní.

Zůstávají však ony zkušenosti vašeho protivníka a lov na tajemství schovaná za dveřmi do sklepa tak může začít nanovo. Příběh tím neustále pokračuje a jediná možnost k jeho, byť i jen dočasnému, ukončení je skrze uložení a vypnutí hry. To může být zajímavým příslibem kontinuity hraní, je ale otázkou, nakolik bude originální koncept, jak bude nápad se zapečetěnými dveřmi táhnout stále kupředu a zda nebude hra brzy repetivní.

Nejdříve se o tom však budeme moci přesvědčit až v létě příštího roku, kdy hra vyjde na Steamu. Již nyní se ovšem můžete zkusit registrovat do uzavřené alfaverze.

zdroj: Archiv

Nejnovější články