Onlinovka Nether chce být městskou odpovědí na DayZ
zdroj: tisková zpráva

Onlinovka Nether chce být městskou odpovědí na DayZ

15. 8. 2013 20:30 | Novinky | autor: Ladislav Loukota |

Sandboxové onlinovky jsou v kurzu a využít toho chce i chystaná post-apokalyptická střílečka Nether. Její princip lze popsat jako jakýsi DayZ zasazený do městského prostředí (což je u postapo vždycky dobrý nápad), dokonce i včetně důrazu na hráčské struktury a nečekaně vznikající příhody. Nether ovšem obsahuje i šílenou dávku nepředstavitelné originality. Ač ji nechybějí určitá monstra, zombíci si v ní vzali dovolenou.

Dějově je dle exkluzivního odhalení na PC Gameru onlinovka Nether zasazena do nespecifikovaného desetiletí po neméně nespecifikovaném kataklyzmatu. Oproti takovému DayZ, které dle svých slov vývojáři milují a berou v potaz, se Nether soustřeďuje primárně na městské prostředí, značně inspirované Chicagem, domovským městem tvůrců z Phosphor Games.

Neznamená to jen přítomnost většího množství šedivé barvy, ale i možnost lozit do vyšších budov pro lepší taktické postavení či je dokonce "vyčistit" a přeměnit na základny pro hráčské guildy. S dostatkem talentu se hráčské frakce mohou zcela vymanit přežívání na ulici a zabydlet nejvyšší mrakodrapy. S hustějším prostředím navíc souvisí i vyšší koncentrace avatarů na kilometr čtvereční, a z toho plynoucí častější nutnost ukrývat se před bandity. Celkově se na jednu mapu vejde až 64 hráčů a zasazení je jako dělané pro nečekané přepady či mrazivé schovávačky.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Otevřený svět má rovněž akcentovat přirozeně vznikající příběhy, čili zápletky tvořené samotnými hráči při kontaktu s jinými hráči – opět stejně jako v DayZ. Nikdy nebude jasné, jestli náhodný cizinec vašeho avatara proděraví olovem či s ním naopak vymění kýžený předmět.

Do role nepřátel však nebudou pasováni jen lidé, ale i již zmíněná monstra. Ta mají lovit hlavně po sluchu a svou silou budou hráče spíše motivovat, aby vzali do zaječích, než se jim postavit. Herní atmosféra je údajně mnohem bližší hororu než klasickým onlinovým záležitostem a tomu bude odpovídat i nahodilý výskyt potvor.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zjevným cílem hry jsou drsnotu preferující PC hráči. Dedikované servery tak mají nabídnout možnost zapnout hardcore mód, jehož součástí bude permadeatch prvek. Chybět však nemá ani možnost hrát méně krutopřísně. Phosphoři uvažují také o větší přítomnosti RPG prvků, systém však nemají ještě definitivně promyšlený.

Své k němu však budete moct říct i vy sami. Nether je momentálně v hratelné fázi a nepotrvá dlouho, než bude v rané verzi vypuštěn mezi komunitu. Vývojáře totiž zajímá její reakce a dle ní upraví další vývoj. Než k tomu dojde, můžete se alespoň prošmejdit oficiální stránkou na tomto odkazu.

Nejnovější články