Hlavní postavou bude žena, která se právě probudila v podivném domě a bude muset najít cestu ven. Unikátní by mělo být každé zahrání, protože procedurální generování prostředí se má postarat o to, aby byla každá místnost v budově jiná. Navíc se tady nebude hrát ani moc na nějaké kinematografické podání příběhu, takže jediné náznaky o tom, co se vlastně děje, budete nacházet při prozkoumávání prostředí. Což není špatné, ale bohužel to všechno začíná milionkrát ohraným klišé - hlavní postava se vzbudí, nic neví, hráčům se nic neřekne a všechno se bude teprve objevovat po cestě.
Alespoň že tam bude to náhodné generování prostředí, protože tím pádem se pokaždé v druhé místnosti nedozvíte, že hlavní hrdince se přihodilo XY, ale můžete se to dozvědět až později, vůbec, nebo jinak. Záleží kudy se vydáte a jak vám všechny své prvky hra naservíruje. Docela příjemně působí také snaha tvůrců nedělat z toho mainstreamový akční horor typu Resident Evil nebo Dead Space, což už vlastně horory nejsou. Přístup Daylightu k hororu by měl být jemný, v náznacích a hodně to prý bude na vás a vaší představivosti. Což ve hrách moc nebývá, ale skvěle se to dařilo například Amnesii.
“Po příběhové stránce budeme mít spoustu obsahu, takže doufáme, že až hráč dojde úspěšně či neúspěšně na konec, bude to zážitek, který si bude chtít zopakovat a dozvědět se o příběhu víc. Protože pokaždé, když budete Daylight hrát, můžete dostat jiný kus příběhu, a když budete hrát dlouho a hodněkrát, zjistíte celé příběhové pozadí, jakou roli tam hraje hlavní postava, jak jste se v budově ocitli a další detaily,” řekla v rozhovoru pro IGN Jessica Chobot, která pracovala na scénáři hry.
Ptáte se, proč byste měli nějakou hru dohrávat pětkrát, desetkrát nebo i vícekrát? Inu proto, že Daylight nebude klasickou velkou hrou. Jedno dohrání by vám mělo zabrat průměrně 25 - 30 minut. Proto nebude problém střihnout si hru vícekrát. Nic by vám nemělo házet klacky pod nohy a nehrozí, že zakysnete na nějakém puzzlu nebo souboji s bossem desítky minut. Takovéto zážitky od Daylightu čekat nemáme.
Zapomeňte také na zbraně nebo soubojový systém. Jediné, co budete mít k dispozici, je mobilní telefon. “Když na vás bude útočit Phantom, musíte doslova utíkat. Když bude Phantom poblíž, bude telefon zlobit nebo někdy ho mohou "nepřátelé" také posednout a bude vám přehrávat různé nahrávky.
Samotný telefon pak má několik funkcí a je to vlastně postava sama o sobě. Když se ztratíte, tak budete moct telefon přepnout do jiného režimu, ve kterém nevydává tolik světla, ale zaří z něj UV světlo, díky kterému uvidíte svoje šlápoty na zemi. Jednoduše se tak můžete dostat zpátky odkud jste přišli,” řekl Jared Gerritzen, kreativní ředitel a šéf studia.
Daylight vyjde na Steamu někdy v průběhu letošního roku za 20 dolarů. Hra se naštěstí pro vývojáře vyhnula Greenlightu a půjde rovnou do obchodu. Dvacet dolarů může znít hodně, ale pokud bude skutečně dávat znovuhratelnost smysl a nakonec u hry budeme trávit hodiny, tak proč ne? Už teď se navíc počítá s pokračováními, ke kterým chtějí vývojáři přistoupit jako k jednotlivým epizodám. Časem by tak mělo přibývat víc příběhu, systémů, mechanik a dalších věcí. Nezajímavě to rozhodně nezní...