Akční závody Space Dust Racers jsou další šancí, jak získat náhradu za Mashed
zdroj: tisková zpráva

Akční závody Space Dust Racers jsou další šancí, jak získat náhradu za Mashed

28. 4. 2015 19:55 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Je to pokaždé stejné. Na internety se vyvalí zajímavý projekt, jehož tvůrci se ohánějí inspirací v Micro Machines a Mashed, a v nás se najednou probudí naděje, že z toho náhodou vznikne hra, kterou pak budeme dalších padesát tisíc let používat v redakci Games i Levelu k zabíjení drahocenného času a šizení práce. Zatím se naděje nikdy neproměnila ve skutečnost, ale nepřestáváme doufat, tentokrát díky autíčkové arkádě Space Dust Racers, jejíž tvůrci se snaží finance potřebné na vývoj sehnat přes Kickstarter.

Z všech možných pokusů oživit akční závodění malých autíček za poslední roky má Space Dust Racers největší potenciál se svým vzorům nejenom vyrovnat, ale v zásadě je i překonat. Nic na tom nemění, že tvůrci označují hratelnost za akčně orientovanou, aby se hráči vedle jízdy soustředili hlavně na různé způsoby likvidace protivníků. Kickstarter video totiž specificky zmiňuje, že si hráči pravidla závodění mohou libovolně nastavovat od počasí, přes výběr zbraní, chování vozidel nebo volby modifikátorů.

Lze tedy využití zbraní zcela vypnout nebo si vybrat, které jsou povolené, a které už ne. Pro nás Mashed-holiky je to důležité, protože význam umění řídit a zároveň využívat jen několik bonusů či zbraní v zájmu vyváženosti, je podstatný. V momentě, kdy jsem se o absolutní nastavitelnosti všemožných atributů dozvěděl, se deštivý den změnil ve slunné nedělní odpoledne. Tvůrci Space Dust Racers však mají v rukávu několik dalších es, kterými chtějí hráče ke svému titulu naklonit. Třeba podporou lokálního multiplayeru až pro 16 hráčů na jednom zařízení.

Připojit šestnáct ovladačů přímo k jednomu PC nebo konzoli je samozřejmě nemožné (4 jsou většinou norma, bez dalších USB hubů). Proto tvůrci vyvinuli technologii, která umožní šestnácti hráčům ovládat vozítka s pomocí přímo připojených gamepadů, klávesnic, ale i tabletů, notebooků nebo třeba gamepadů připojených k přes USB či Bluetooth k mobilnímu telefonu. Ovládání hry s pomocí externích zařízení tvůrci vyřešili pomocí speciálního webového rozhraní. Hráči si dokonce nemusí stahovat žádnou speciální aplikaci do mobilu. Hra totiž funguje jako webový server, ke kterému se s mobilem připojíte a jste připravení závodit.

Krom lokálního multiplayeru hra podporuje též online multiplayer v několika módech, ale chybět by neměla ani příběhová singleplayer kampaň pro jednoho hráče. Poněvadž je ale cílem tvůrců v prvé řadě vytvořit skvělou party hru, logicky se soustředí zejména na herní módy, určené právě pro domácí večírky a jiné pařby. Ve Knockout získávají hráči body za prostou likvidaci soupeřů, v módu Leader jde o co nejzručnější řízení, abyste odjeli soupeřů, zatímco v Survival je cílem zůstat zkrátka poslední na trati. Bez ohledu na zvolený mód si lze nastavit počasí, které ovlivňuje chování vozů, případně lze tratě jezdit v převrácené podobě nebo opačným směrem.

Stejně jako právě v Mashed lze i ve Space Dust Racers nastavovat globální modifikátory či mutátory. Můžete vypnout/zapnout možnost, aby vyřazení hráči mohli spamovat stále pojízdné soupeře airstriky (přesně tohle v Mashed bylo), zapnout/vypnout využití štítů, možnost krást zbraně nebo ledový povrch, což je odkaz na legendární trať také z Mashed.

Modifikátorů chtějí mít tvůrci v plné hře mnohem více, stejně jako vozítek, postav a zbraní. Těch zatím představili osm a nechybí mezi nimi rakety, kulomety, miny, ale i můj oblíbený olej, na jehož využití jsem se v Mashed specializoval. Skoro se dá říci, že tvůrci Space Dust Racers řadu prvků z Micro Machines a Mashed přímo kopírují, ale v tomhle případě z toho mám vysloveně radost.

Byl bych sice raději, kdyby celková stylizace hry nebyla tak pohádková a postavená na přebarvených efektech, ale čert to vem. Bohatá je samozřejmě i nabídka triků, které hráč získá podle výběru vozítka. Hopsání přes soupeře a překážky, rychlostní boost, jízda pozadu s možností střelby na protivníky nebo krácení zatáček - je to klasika, která by mohla fungovat. Mohla...

zdroj: Archiv

Celou dobu se tu rozplývám nad inspirací tvůrců v Mashed, ale musím myslet na to, že k vydání hotové hry vede dlouhá cesta, která je navíc podmíněná úspěchem na Kickstarteru. Tvůrci žádají 128 tisíc australských dolarů, aby mohli rok připravované demo rozpracovat do plné hry, kterou chtějí na začátku roku 2016 vydat pro PC, PS4 a Xbox One.

Nejde při tom o nováčky, nýbrž pětici profíků s letitými zkušenostmi s vývojem her pro EA a jiné firmy. Však se podívejte sami na Kickstarter stránce, jaké hry mají tvůrci na triku. Samozřejmě bych byl raději, kdyby v rámci Kickstarteru tvůrci vydali i zmíněné demo, které doposud z vlastních prostředků vytvořili, ale buď si to schovávají na později, nebo z nich demo vytáhnu stůj co stůj. Space Dust Racers mě totiž hodně zajímá. Naděje na nový Mashed holt umírá poslední...

Smarty.cz

Nejnovější články