Jmenuje se Defcon (homepage) a má v podstatě simulovat globální termonukleární válku. Dnes vám toho o této hře budeme moci sdělit více, díky rozhovoru na stránkách Eurogamer. Vývoj tohoto titulu začal ještě když vývojáři pracovali na Darwinii. Jde o těžce multiplayerovou hru, stejně jako jí měla kdysi být i Darwinia, ovšem u té se vývoj později ubral trochu jiným směrem, a proto nyní původně její multiplayerovou architekturu používá právě Defcon. Společného toho mají tyto dvě hry ještě více. Využívají například také stejný zvukový engine. Na druhou stranu po stránce grafické sdílejí minimum. V naší galerii dnes můžete shlédnout první ukázky.



To, co na nich vidíte, je vlastně veškerý obsah hry. Nic víc než mapu světa a velká města ani nečekejte. Žádné filmečky, dialogy, ani nic jiného. O grafice tahle hra prostě není. A ani se o to tvůrci (jsou mimochodem jen dva) nesnaží. Vlastně jediné, co lze považovat za regulérně vytvořený a implementovaný obsah, je Alistairem Lindsayem a Michaelem Maidmentem složená ambientní hudba, která bude na vašich obrazovkách odehrávající se akci doprovázet. Zvuků bude v Defcon totiž stejně málo jako grafiky. Omezilo se to prý pouze na jakési ozvěny ničivých výbuchů (má to znít jako byste byli v bunkru deset mil pod zemí).
Ale nyní se konečně zaměřme už na hratelnost. Defcon je především tedy multiplayerovou hrou, ale zájemci si ji budou moci zahrát i v singleplayeru s boty. Kromě toho, singleplayer zahrne také základní tutoriál, který vás zasvětí do jednoduchých principů fungování hry. Jak však záhy zjistíte, zvítězit už tak snadné nebude. V zásadě půjde o to, abyste s pomocí nukleárních zbraní zlikvidovali nepřátele a zároveň se dokázali ubránit před jejich výpady proti vám. Defcon bude obsahovat několik různých herních módů. Taková standardní hra by vám měla zabrat asi 30 až 40 minut, přičemž budete moci upravovat rychlost plynutí času (od real-time po 20 x zrychlení). V multiplayeru pak jede hra na nejnižší požadovanou rychlost. Tvůrci jinak prý postavili rovněž docela komplexní systém spojenců, takže se hráči budou moci ve snaze zničit společného nepřítele i slučovat do aliancí, ačkoliv každý jedinec si dál povede svou hru o medaili, takže může docházet i ke zradám a přeběhnutím na druhou stranu, apod. Je to prý výtečná paranoia, zvlášť když je hra vybavena i vlastním IRC. S dokončením Defcon tvůrci počítají v dubnu.