Úžasné sca(é)ny z Enemy Territory: Quake Wars
zdroj: tisková zpráva

Úžasné sca(é)ny z Enemy Territory: Quake Wars

10. 12. 2005 22:22 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Další den, další poodkrytí dosud zahalené multiplayerové akce, tentokrát Enemy Territory: Quake Wars, za což vděčíme britskému magazínu PC Zone.

Po omrknutí scanů mi asi dáte za pravdu, že takhle pěkné vizuální zpracování rozlehlých venkovních prostranství dosud žádná hra tohoto žánru nenabídla. Zatímco starší obrázky nebo trailer z května působily podobně jako Battlefield 2 nebo Unreal Tournament, tzn. víceméně holé pláně nebo monotónní skaliska, na čerstvých screenshotech s nejmodernějšími grafickými efekty můžeme obdivovat hru světla a stínu v džungli či zákopech (kde se dá úspěšně zamaskovat v křoví, v šeru nebo vysoké trávě), vlny na řece za obojživelným vozidlem nebo spoustu drobných detailů v propracované přírodě.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Co je důležité - podle příslibu tvůrců má mít hra de facto stejné hardwarové nároky jako DOOM III, jehož modifikovaný (přepsaný renderer i síťový kód) engine, vyšperkovaný o zbrusu novou technologii MegaTexture, využívá. Jak ta funguje v praxi? Grafik vytvoří zdrojovou texturu o velikosti 6 GB, kterou potáhne celou krajinu, aniž by se někde nějaká část území opakovala a aniž by výhled do dálky musela zahalit mlha, ale vše ve výsledku zabírá jen 8 MB ve videopaměti, bez ztráty na kvalitě nebo rozlišení. MegaTexture se též postará o vlastnosti povrchu, aby hra vydávala odpovídající zvuky, když vaše vozidlo pojede po kamenité cestě nebo po asfaltu. Na této technologii pracovalo dva roky studio Splash Damage, odpovědné za Wolfenstein: Enemy Territory a složené ze zkušených tvůrců modifikací ala Team Fortress pro Quake 1-3.

Základní informace o Quake Wars jsme rozebírali zde, zde a zde, na což PC Zone navázalo pár střípky. Optimální počet hráčů má být 24-32 lidí pro každou mapu, kde naleznete dvě báze (Global Defense Force vs. Stroggové) a jedna strana vždy bude útočit, zatímco ta druhá bránit. Aby zvítězila, musí každá rasa splnit sérii svých (všude unikátních) úkolů, které budou příběhově provázány v kampani čítající obvykle po třech levelech. Z povahy úkolů vyplývá, že ve hře nebudou přítomny módy jako Capture the Flag.
zdroj: PCZone

jd

Nejnovější články