Po omrknutí scanů mi asi dáte za pravdu, že takhle pěkné vizuální zpracování rozlehlých venkovních prostranství dosud žádná hra tohoto žánru nenabídla. Zatímco starší obrázky nebo trailer z května působily podobně jako Battlefield 2 nebo Unreal Tournament, tzn. víceméně holé pláně nebo monotónní skaliska, na čerstvých screenshotech s nejmodernějšími grafickými efekty můžeme obdivovat hru světla a stínu v džungli či zákopech (kde se dá úspěšně zamaskovat v křoví, v šeru nebo vysoké trávě), vlny na řece za obojživelným vozidlem nebo spoustu drobných detailů v propracované přírodě.
Co je důležité - podle příslibu tvůrců má mít hra de facto stejné hardwarové nároky jako DOOM III, jehož modifikovaný (přepsaný renderer i síťový kód) engine, vyšperkovaný o zbrusu novou technologii MegaTexture, využívá. Jak ta funguje v praxi? Grafik vytvoří zdrojovou texturu o velikosti 6 GB, kterou potáhne celou krajinu, aniž by se někde nějaká část území opakovala a aniž by výhled do dálky musela zahalit mlha, ale vše ve výsledku zabírá jen 8 MB ve videopaměti, bez ztráty na kvalitě nebo rozlišení. MegaTexture se též postará o vlastnosti povrchu, aby hra vydávala odpovídající zvuky, když vaše vozidlo pojede po kamenité cestě nebo po asfaltu. Na této technologii pracovalo dva roky studio Splash Damage, odpovědné za Wolfenstein: Enemy Territory a složené ze zkušených tvůrců modifikací ala Team Fortress pro Quake 1-3.
Základní informace o Quake Wars jsme rozebírali zde, zde a zde, na což PC Zone navázalo pár střípky. Optimální počet hráčů má být 24-32 lidí pro každou mapu, kde naleznete dvě báze (Global Defense Force vs. Stroggové) a jedna strana vždy bude útočit, zatímco ta druhá bránit. Aby zvítězila, musí každá rasa splnit sérii svých (všude unikátních) úkolů, které budou příběhově provázány v kampani čítající obvykle po třech levelech. Z povahy úkolů vyplývá, že ve hře nebudou přítomny módy jako Capture the Flag.