Zní vám snad povědomě příběh o zlém čaroději, který se zmocnil jistého města, jež pak uvrhl do věčné zimy? Pokud ano, asi jste se s hrou s názvem The Bard's Tale už v minulosti setkali na NES, Commodore Amiga nebo Apple II. Je tomu už deset let, co tento titul od Interplay a EA oblažoval hráčská srdce. Nyní, bývalý představitel společnosti Interplay a producent výše zmíněného titulu - Brian Fargo, stojí v čele vlastního studia, které se jmenuje InXile a začíná pracovat na své novém projektu. Ten se bude také jmenovat The Bard's Tale, ale podle slov Briana Farga nepůjde tak úplně o prostý remake. Nová hra, která se mimochodem řadí do žánru RPG, má být mnohem bohatší a hlavně oživenější.
Fargo má za sebou slušnou minulost v žánru RPG. Podílel se mj. i na titulech jako Wasteland nebo Fallout. Tvrdí, že spousta dnešních RPG se snaží přijít s něčím novým, ale jak se blíží datum vydání, řada speciálních úprav a jistá osobitost titulu ustoupí funkčnosti. A on rozhodně nemá v úmyslu své dílo nechat přijít o jeho křehkou duši. Celý tým má už za sebou hodně práce (více jak rok) a ještě hodně práce ho čeká (rovněž asi rok). Jen napsání všech dialogů (které mají 5000 řádek a více než 50 tisíc slov), vytvoření všech map a dohodnutí se na herních úkolech jim zabralo okolo šesti měsíců.



nové obrázkykompletní galerie
Děj hry, který by měl být plný různých humorných situací, by měl začít kdesi poblíž původního města Skara Brae, starověkých ruin Orknejí u severního cípu Skotska. Podle Farga má být tato oblast velice bohatá na folklór, spojovat skotské, severské a keltské mýty. Příběh, se bude stále točit okolo Barda. Až na to, že to bude cynický prevít, jemuž jde pouze o peníze. Ne že by to snad byl týpek, co by vás byl schopen přímo vyloupit, to ne. Nicméně dokáže vás šikovně odloudit od vašich peněz. Fargo prozradil, že se mu nelíbí, kolik klišé se objevuje v dnešních hrách. Myšlenka "Vyvoleného" se mu zdá hloupá a tímto směrem se prý ubírat nechce. Bard sám se ve hře setká s mnoha lidmi, kteří se o sobě domnívají, že jsou vyvolenými a také tvrdě narazí.
Příběh bude navíc hráčům zprostředkováván vypravěčem, i když to, co se bude dít, bude vlastně dosti odlišné od toho, co on bude říkat. Hráč si bude moci vybrat, zda jej bude poslouchat, nebo zcela ignorovat. Rozhodnete-li se pro ignoranci, vypravěč bude dělat vše proto, aby vás přesvědčil ho následovat. Jeho hlas by se měl údajně podobat Master Chiefovi z Halo. Hra má využívat vylepšený engine z Baldur's Gate Dark Alliance (rovněž používaný v EverQuest: Champions of Norrath). Primárně je vyvíjena pro PS2, ale zároveň se připravuje i její PCéčková sestřička. Velkou roli ve hře sehraje také muzika, která má vycházet z hudby daného regionu. The Bard's Tale by měla hráčům se 14 oblastmi, z nichž každá čítá od jedné do čtyř map, vystačit asi na 30 hodin hraní, samozřejmě v závislosti na způsobu.