Dnes vám tuto point&click adventuru z dílen ruských Trickster Games můžeme připomenout znovu, neboť se nám v galerii urodilo několik nových obrázků. Ty pocházejí z pondělního preview magazínu Adventure Gamers, které se vám nyní pokusím shrnout. Ještě doplním, že vydání teď už skoro hotové hry chystá společnost Akella na třetí čtvrtletí tohoto roku.
Tanita: Plasticine Dream vás přivítá do světa vytvořeného modelínou. Jistě tu různobarevnou tvárnou hmotu všichni dobře znáte. Hlavní hrdinkou příběhu bude plastelínová holka jménem Tanita a jak název titulu napovídá, navštívíte spolu s ní její plastelínové sny. V těch se Tanita vydává na cestu kolem světa v malém (a jak jinak než plastelínovém) letadélku. Jenže to, světe div se, postihne havárie. Chudák Tanita tak uvázne na souostroví jakýchsi tajemných modelínových ostrovů a vypadá, že cesta pryč neexistuje. Děvčeti tak nezbude nic jiného, než se pustit do prozkoumávání ostrova, načež zjistí, že tu úřaduje jisté velmi zvláštní zlé stvoření, které používá ošklivé hudby k pochytání a ovládání všech zdejších ryb, z nichž pak ve své továrně vyrábí dost podivné věci. Něčemu takovému Tanita nehodlá přihlížet, a tak se spolu s ní pustíte do boje proti zlé zrůdě, za záchranu ubohých rybiček.



Tak bizarní příběh si zaslouží skutečně bizarní provedení. A naopak. Celá hra je vypracovávána zdlouhavou metodou animace modelínových modelů, jež tvůrci umísťují v případě potřeby kvůli zachování tvaru do chladničky. Podle redaktora Adventure Gamers se můžete těšit na mnohem uhlazenější, detailnější a také barevnější zpracování, než jaké bylo k vidění u Neverhooda. Vedle toho je tu prý i spousta doplňujících animací, probíhajících, když se jinak nic neděje. Např. mraky plující nad hlavami postaviček se mění v ryby, apod. Hra prý obsahuje celou řadu puzzlů logického, i když pravděpodobně s ohledem na celkové pojetí hry neméně bizarního charakteru. V průběhu svého modelínového dobrodružství narazíte rovněž na různé mini-hry. Některé arkádové, jiné otestují vaši paměť.
Tanita nebude ve svém snovém světě vůbec sama. Seznámí se zde s několika velmi výstředními postavami, s nimiž bude komunikovat speciální posunkovou řečí zvanou "plasteranto". Díky tomu a minimu textů bude tato hra snadno přístupná hráčům z celého světa, čímž se tvůrci rafinovaně vyhnuli často problematickému řešení lokalizací. Celkově by hra měla být snadno zvládnutelná, její délka se odhaduje na pět až osm hodin.