To však není případ taktické vojenské akce Ghost Recon: Advanced Warfighter, jejíž konzolové a PC verze se budou hrát dost odlišně nejen proto, že mají různé vývojáře. Podle hlavního designéra Ulfa Anderssona ze švédského studia GRIN (Bandits, Ballistics) spočívá hlavní rozdíl v taktické stránce, jelikož majitel osobního počítače má mít k dispozici 3D pohled na bojiště (viz prostřední obrázek níže), kde bude v reálném čase plánovat činnost svých jednotek. Vedle toho bude moci individuálně ovládat tři parťáky a podpůrné síly, což se šikne pro útok z boku či ze zálohy.



Další věcí, kterou asi budou konzolisté závidět PCčkářům, se v Ghost Recon 3 stane systém ovládání navržený s cílem mít přesnou kontrolu nad pohybem, krytím, plížením, tichým postupem nebo vykláněním se do osmi směrů. Hru pohání vlastní Diesel Engine 6.0, vyvinutý ve spolupráci s NVIDIÍ, ATI a AGEIA pro využití moderních efektů (HDR, měkké stíny, deffered lighting, normal mapping na všem, pixel shadery 3.0 atd.) a umožňující zničit prostředí v mapách o průměrné velikosti 600x600 metrů. PC verze půjde hrát v kooperativním módu, ale jen v pohledu z vlastních očí (nikoli third-person jako v trailerech).
Mise inspirované (mj. nasvícením scény a atmosférou) filmem Black Hawk Down se budou odehrávat za různé denní doby (den, noc, soumrak, úsvit) a v jejich průběhu má být hráč zásoben informacemi o úkolech či událostech v jiných částech Mexico City, které tvůrci navštívili za účelem pořízení fotek. Po zabití zůstane tělo vojáka ležet jednou provždy na zemi (tzn. nezmizí jako v jiných hrách), avšak bude možné sledovat následující dění z kamery zabudované v přilbě kolegů. Kromě současných zbraní zde najdou uplatnění i prototypy (CRYE, XM8), k jejichž realistickému zpracování a účinku pomohly konzultace s experty ze švédské armády. Ghost Recon: Advanced Warfighter se na trhu objeví v únoru, ale ještě předtím bychom se měli dočkat hratelného dema.