Vývojem této hry, jejíž vydání očekáváme v srpnu tohoto roku, se zabývají vývojáři z IronClad Games. Jedním z jejich cílů je jednoduchý interface. V tomto ohledu bude mít Sins of a Solar Empire mnoho společného se Supreme Commander. Jde o to, že vám zde bude k dispozici celý vesmír a ten je pořádně veliký, takže bylo třeba nějak vyřešit, abyste vždy jasně věděli, kde se co nachází, když třeba takové stíhače měří kolem 10 metrů, mateřská loď cca 1000 metrů, planety mají v průměru 10000 metrů a hvězdné soustavy jsou od sebe vzdálené nějakých 250 milionů metrů. Proto hodně využijete kolečko své myši. Funguje jako zoom a objekty, které by se staly pouhým okem neviditelnými, tak na obrazovce zůstanou viset v zastoupení ikonou, jež vás informuje o typu jednotky, její vzdálenosti, příslušnosti, atd.



Jinak Sins of the Solar Empire nebude nijakou tuctovou RTS. Nabídne vám výrazně obsáhlejší herní prostředí a také více alternativ pokud jde o cíle vašeho snažení. Kromě toho se můžete těšit na rozvětvenější strom technologického rozvoje, různé úrovně diplomatických vztahů mezi jednotlivými říšemi, více možností v oblasti budování ekonomie či získávání surovin, atd. Příkladem takové alternativy, z níž plynou finance, je intrikářský systém prémií. Hráč si v diplomatickém okně vybere určitého protivníka, na kterého vyznačí prémii, což bude mít za následek to, že když zničí nějakou jeho loď nebo jinou strukturu, dostane za to peněžní bonus odpovídající hodnotě zlikvidovaného objektu. Vydavatelem tohoto projektu má být Stardock.