Tento týden bylo uvolněno informačně velmi hodnotné, 7 a půl minuty dlouhé E3 video (83 MB, WMV, TISCALI verze v 640x480 - kompromis mezi příliš low-res 14 MB verzí a naopak zbytečně objemnou 400 MB HD verzí) ze souvislého hraní, odehrávající se v polorozbořeném středověkém chrámu. Jak je z něj patrné, důležitou roli sehraje interaktivnost prostředí. Bez využívání okolí se většina soubojů stane dosti tvrdým, někdy i nerozlousknutelným oříškem. Namísto zpráskání několika orků je mnohem výhodnější přeseknout lano držící kládu, která je efektně smete. Nebo z povzdálí destabilizovat lešení, na němž se nachází. Někdy je dobré se vůbec neukazovat, k nepříteli se připlížit a vrazit mu dýku do zátylku.
Jak video taktéž demonstruje - když už dojde na souboj, je šikovnější protivníka omráčit a odzbrojit. Nebo ho natlačit k okraji skály shodit, případně dokopat k zapálenému ohni, o nějž vzplane. Na druhou stranu, přesně to samé dokáží nepřátelé provést vám. Pro maximální zranění je možné se při boji zaměřit na jednu část těla, třeba na krk, a po několika chvatech připravit nepřítele o hlavu. Kopy, bodání či sekání bude nutné takticky míchat s pohotovým blokováním a uhýbáním, čehož dosáhnete správnou studií nepřítelova postoje, vhodné volby zbraně atd. Obecně jsou bitky velmi propracované, variabilní a díky Source enginu poměrně realistické.



V Dark Messiah pochopitelně nemůže chybět ani magie zahrnující třeba zmenšovací kouzlo, které protivníka transformuje do velikosti holuba a na vás pak již je jen toho skřítka rozšlápnout (kontrolní otázka: kterou oldschool FPS vám to připomíná? :) Po určitém počtu zlikvidovaných nepřátel se nabije speciální ukazatel síly, což vám umožní krátkodobě odemknout speciální schopnosti typu telekineze. Zajímavostí ohledně vývoje avatara je, že počet získaných vědomostních bodů nebude záležet na číslu v kolonce „Zabití nepřátelé“, ale na splněných questech, aby nebyli znevýhodňováni méně zabíjející hráči.
Konec videa se nese v duchu potyčky s ohromným kyklopem, který vystřelené šípy a firebally skoro neregistroval a boj „na férovku“ se rovnal sebevraždě. Jedním z možných způsobů likvidace bylo nalákání obra do otevřené jeskyně, přetnutí lana držícího svázané klády, jež se zhouply, načež ho na chvilku dezorientovaly. Poté mu již jen stačilo udělat oční prohlídku pomocí meče a byl, za doprovodu krvavého vodopádu z jeho kukadla, odeslán do věčných lovišť. Suma sumárum, Dark Messiah of Might & Magic vypadá opravdu atraktivně a už se těšíme na letošní září, kdy by měl spatřit světlo světa. Pro další informace o hře mrkněte na HotGames fanstránku.