století v reáliích známého univerza. Poprvé jsme se o něm zmiňovali již v roce 2004 s tím, že světlo světa by měl spatřit léta páně 2007, což stále platí. Z obsahově i vizuálně slabých koncepčních obrázků je jasně vidět, že hra se stále nachází v poměrně rané fázi vývoje. Jak je v tomto žánru prakticky zvykem, začnete jako ta největší nula, konkrétně se vžijete se role studenta Star Fleet Academy a pod kontrolu dostanete jednu erární loď. Vaším úkolem nebude nic jiného než vylepšování schopností vlastních i své lodi a vypracování se až do hodnosti admirála.



Důležitým prvkem se stane tzv. HUB, což je vlastně olbřímí vesmírná loď, takové „centrum všeho“. Pro postup hrou se její navštěvování stane nutností, protože se v ní nacházejí klíčové příběhové NPC a mimoto v ní narazíte na další hráče, obchůdky či tajné skrýše. Na druhou stranu, nikdo vám nebude bránit se jen tak „courat“ po galaxiích a plnit všemožné vedlejší úkoly. STO by jednoduše měl, jako každé jiné MMORPG, nabídnout ohromný a realistický svět s neomezenými možnostmi.
Potěšitelný je fakt, že by nemělo být bezpodmínečně nutné hrát v guildách. STO si údajně vychutná i sólista. Na druhou stranu, za kooperativní hraní mají být nějaké speciální bonusy (možnost získat větší raketu) a mimoto zvládnete některé questy, které jakožto osamocený vlk nelze splnit. Skupinu bude vhodné tvořit z rozličných postav, protože ačkoliv třeba vojáci jsou sami o sobě silní, bez vědce tým nezíská přístup kupříkladu ke speciálním vlastnostem plavidla. Vývojáři chtějí stvořit značně „přátelský“ titul, proto byste si prý STO měli užívat i při pouhém 20minutovém hraní, čímž hodlají autoři eliminovat nutnost prosedět u hry několik hodin, aby se vám dostalo pořádného zážitku. Ve výsledku ovšem nevypadá titul nikterak světoborně a inovativně, což by vzhledem k velké konkurenci mohl být samozřejmě poměrně velký problém. Pro doplňující informace navštivte homepage.