Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth
zdroj: tisková zpráva

Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth

6. 3. 2004 19:19 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Pokud trochu sledujete dění ve světě, pak jste možná zaznamenali i skutečnost, že slavná filmová trilogie Pána Prstenů získala v jedenácti nominacích všech jedenáct Oscarů.

To je vážně úctyhodný úspěch. O to větší zodpovědnost asi nyní leží i na vývojářích her, jež se nechaly filmy, případně původními romány J.R.R. Tolkiena, inspirovat. Konkrétně mám na mysli společnost Electronic Arts, která se jala vyrábět jednu takovou novou RTS s názvem Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth. Hra je poháněna prý velmi zmodifikovanou verzí enginu, který znáte z C&C: Generals, případně jeho datadisku Zero Hour. Největší úpravy, jimž byl engine vystaven, se dotkly hlavně grafické stránky a animací, což můžete v případě zájmu posoudit na filmečku ze hry. Nicméně, tyto změny se prý neodrazí na systémových požadavcích hry, které by měly zůstat stejné jako u Generals (Pentium 4 nebo Athlon 1.8 GHz, 256 MB RAM a NVIDIA GeForce3 nebo novější videokarta).

Hra má být navržena tak, aby zaujala jak nováčky v žánru RTS, tak hardcorové pařany. Hráči si budou moci vybrat, zda se přidají na stranu dobra anebo zla a budou tak chtít velet jezdcům Rohanu, armádám Gondoru, legiím Mordoru nebo silám Sarumana. Pro obě ze stran je připraveno šest aktů o několika misích. Celkem zde prý má být více misí než v Generals.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

O tom, že se v Battle for Middle-Earth setkáte se známými postavami, vůbec nepochybujte. Budou zde hrdinové jako Aragorn, Gandalf, Saruman, ad. Každý z nich bude mít své silné a slabé stránky. Tvůrci je také obdařili určitými prvky RPG, takže se svými hrdiny budete moci šplhat po žebříčku úrovní a nabírat nové schopnosti. Co se týče strategické části, bude zde i určitý zjednodušený model budování, přičemž podmínky budou různé pro každou rasu. Obyvatelé železného pasu budou moci využívat stromy, Gondor (Jižní království) bude mít k dispozici farmy, zatímco Mordor (Černá země) nebude mít nic. Všem ovšem bude dostupné zlato, i když ne formou, jaká je obvyklá u jiných RTS, tedy prostřednictvím dolů, ale tak, že by se ve hře měly objevit jednotky nebo budovy, které po sobě v případě zničení zlato zanechají.

A když už jsme zmínili jednotky, vzhledem k jejich počtu v bitvách, nebudete vytvářet jednotky po jedné, ale rovnou po deseti, případně po více, to bude záležet na straně, kterou si vyberete. Na této záležitosti ale tvůrci ještě prý pracují, stejně jako na tom, aby jednotkám vtiskli nějaké emoce. To znamená, že například pokud pošlete skupinku gondorských vojáků na trolla, může se stát, že se budou trochu zdráhat, protože prostě budou mít strach (zatímco v jiných RTS toto jednotky obvykle neřeší a prostě jdou). Další věc týkající se jednotek, je jejich chování ve skupinách. Když například dáte dohromady šermíře a lučištníky, vytvoří šermíři okolo lučištníků kruh, aby je bránili. Jiný příkladem je kombinace orků a trollů. Pokud dáte dohromady tyto dvě party, pak trollové budou orky využívat coby zbraně a začnou je vrhat na nepřátele. Takových kombinací prý bude spousta.

Než se s tím vším výše uvedeným a řadou dalších zajímavých nápadů, které pro nás vývojáři chystají, setkáme, potrvá to ještě hezkých pár měsíců (s vydáním se počítá až příští rok). V současné době se EA zaměřují na jednotlivé akty, mise a emoční systém. Brzy přijdou na řadu i cut-scény, během které se mezi jednotlivými misemi bude hra nahrávat, takže nebudete muset čekat na načtení nové mise tak dlouho jako u Generals.
zdroj: GameSpyGameSpot

korgull

Nejnovější články