Locomotion - pokračování Transport Tycoon bude!
zdroj: tisková zpráva

Locomotion - pokračování Transport Tycoon bude!

3. 4. 2004 14:14 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Herní designér Chris Sawyer se proslavil hned několika projekty.

Jedním je série Rollercoaster Tycoon, o jejímž úspěchu nejlépe vypovídá celkový počet sedmi milionů prodaných kopií (první a druhy díl včetně datadisků), tím druhým - a ještě starším - počinem pak budovatelsko-dopravní strategie Transport Tycoon z roku 1994/1995. Chris Sawyer a jeho tým v současnosti připravuje jak Rollercoaster Tycoon 3, tak i titul, pracovně nazvaný Locomotion, který by měl navazovat právě na slavný Transport Tycoon.

Sawyer potvrzuje, že na pokračování této úspěšné strategie střídavě začínal a přestával pracovat již od roku 1996. Dokonce i zdrojové kódy obou dílů RCT měly být původně určeny po Transport Tycoon 2. Podle Sawyera vychází 50% úspěchu a zábavy jeho hry ze stavění, zbylých 50% zase dělá "radost z pozorování světa". Konstrukční činnost musí být tedy pro hráče dost zábavná a motivující a rovněž celý svět dynamický a zajímavý, aby na něj byla jednoduše radost koukat.

Locomotion bude prý v globálu jednoduší než Transport Tycoon, což znamená, že se jí nebudou muset bát ani herní nováčci. Léta praxe v herní branži prý Sawyera naučila, že komplexnost, složitost či snaha obsáhnout vše, nemusí vždy nutně znamenat větší zábavnost. K hraní Locomotion bude zapotřebí zhruba stejných dovedností jako pro sérii Rollercoaster Tycoon. Do hratelnosti se silně promítne i možnost interakce s prostředím. Díky pokroku v technologiích bude samozřejmě hra nabízet rozlehlejší mapy, zvládat větší počty objektů a také disponovat mnohem lepší umělou inteligencí (= vynalézavějšími konkurenčními společnostmi).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Pro Sawyera zůstává klíčovým aspektem hratelnost, od které se prý odvíjí vše ostatní, včetně přizpůsobené grafiky. V praxi se to projeví tak, že hráč by měl být schopen vždy vidět co největší počet věcí s maximálním detailem, aby nemusel věčně měnit pohled kamery a někam zoomovat. Dalším rysem bude jednoduchost stavění, kdy si hráč nemusí lámat hlavu s perspektivou, která by mu při jiném než izometrickém výhledu mohla prý situaci značně komplikovat.

K myšlence rozmachu management strategií na konzolích, není Sawyer úplně skeptický, nicméně PC je podle něj pro tento žánr naprosto ideální platformou: grafika s vysokým rozlišením pro maximální detail, ovládání myší pro jednoduché budování ve stylu point-and-click, vysoká paměťová kapacita, zvládající zpracovat i rozlehlé světy. Hraní na konzolích prý také obecně směřuje k daleko větší rychlosti, která zrovna u těchto her není dvakrát potřeba.

Co se týče budoucí tvorby, nechce Sawyer nic plánovat a rád se nechá ovlivnit zajímavými věcmi, na které narazí. Tak ostatně prý vznikla i myšlenka Rollercoaster Tycoonu. Na Locomotion se už nějaký čas pracuje a Sawyer slibuje, že to bude jedna z nejlepších her svého žánru. Oficiální oznámení se má objevit již brzy, o případném datu vydání však ještě nepadlo ani slovo. Tři úplně první screenshoty najdete v galerii.
zdroj: GameSpot

kate
Smarty.cz

Nejnovější články