Vývoj mají znovu na starosti GameArts a pod svá vydavatelská křídla hru vzali Square Enix, kteří ostatně podobným způsobem svého času zaštítili už titul Grandia Xtreme pro PS2. V případě třetího dílu se připravte na známé ingredience, okořeněné výtečným vizuálním zpracováním (viz galerie).
Ve hře se premiérově v sérii dočkáte svého působení také v oblacích, neboť se tady vynacházejí majestátní vzducholodě; v té vaší je dokonce nainstalovaný teleskop pro pozorování měst a krajiny plynoucí pod vámi. Nedosti na tom hlavní hrdina Grandia III disponuje malým dvojplošníkem, pročež bude docela zajímavé sledovat, kterak se s tímhle prvkem tvůrci poperou. Zdejší svět je přitom tvořen ze tří kontinentů rozdělených velkým oceánem, po němž mj. brázdí na své loďce jeden z hlavních protagonistů, přičemž vaše družina se má klasicky skládat dohromady postupně během hraní. Najdeme tu dále třeba kněžku schopnou komunikovat s Bohy, nebo mladíka cestujícího na hřbetě svého draka.



Alfou a omegou každého JRPG je soubojový systém, který však byl povětšinou silnou stránkou série. Znovu tedy půjde o mix akce a turn-based aktivit. V kruhovém indikátoru v levé části obrazovky se vynacházejí ikony jednotlivých postav tak, jak jdou na řadu. Je tu něco známých povelů snadno dostupných skrze menu, vedle požadovaného úderu lze také zasadit fyzické kombo jako v nějaké bojovce. Nedosti na tom se vrací i funkce "Counter-Attack", jíž lze nouzově využít v případě, když se soupeři povede dosáhnout zrušení vašeho tahu.
Namluvení dialogů, soundtrack od Noriyuki Iwadareho, příjemné rozpohybování hlavní postavy během jejího pěšího putování propracovaným 3D světem, počítaje v to i přeskakování mezi průrvami (á la Xenogears), které v duchu výše vyřčeného nepůsobí tak prkenně co např. ve Final Fantasy X-2. Osobitá města a rozličné přírodní scenérie. Zkrátka rýsuje se tady pořádné RPG, u nějž je zatím jedinou zásadní chybou na kráse skutečnost, že nebylo oznámeno, jak to vlastně bude s PAL vydáním.