Tak jako u třetího novodobého dílu Prince of Persia, který se od nynějška jmenuje Kindred Blades (pozn. říjen 2005 - nově přejmenován na Two Thrones) a měl by se stát završením trilogie co se týká příběhu. Jeho zápletce i hlavním rysům jsme se věnovali koncem dubna, a tak se zaměřme na to, co prozradil designér Yannis Mallat na E3. Narozdíl od klaustrofobických interiérů Within Warriora se nové dobrodružství odehrává v otevřeném prostředí města, kde si hráč může vybrat, kudy postupovat dál a jaké (povinné/vedlejší) úkoly nejprve splnit. V reálu tak skáče ze střechy na střechu a naplno může využít své akrobatické dovednosti. Na obzoru se valí dým, slyší exploze, nachází mrtvoly, z některých domů zbyly jen trosky... zkrátka skvělá atmosféra.
Oba hrdinové, normální princ a temný princ, do nějž se proměníte po proběhnutí ohněm a poznáte ho podle světélkujícího efektu, zvládají odlišná bojová komba a používají unikátní zbraně. Velkou roli má u temného prince sehrát řetěz, který umí používat jen on, zatímco normální princ nikoliv, a tomu bude přizpůsoben i design levelů. Perličkou budiž doznání, že algoritmy pro chování umělé inteligence si PoP3 vypůjčil ze Splinter: Chaos Theory, nicméně to vůbec neznamená, že byste i zde museli uplatňovat kradmý postup. Naopak, nepřátele překvapíte jen tehdy, pokud budete jednat bleskově rychle (tzv. speed-kill), aniž by stihli nějak reagovat - obvykle k nim z velké dálky přiskočíte a podříznete hrdlo, nebo chytnete pod krkem a obtočíte se kolem nich (čímž je zabijete), podobně jako to šlo v minulém dílu u sloupů. Nedovedete si to představit? Není problém, stáhněte si balíček tří krátkých gameplay videí (9 MB, DivX), kde je tato vychytávka názorně demonstrována.



V dalším z videí nebo na pěti nových obrázcích zase spatříte netradiční "závodní" část hry, kde princ jede úzkými koridory města v kočáru s koňským spřežením. Dbát musí nutné nejen na cestu před sebou, kam čas od času spadne nějaká překážka, ale zejména je nutné shazovat dotěrné nepřátele z kočáru a zbavovat se vedle sebe jedoucího koňského spřežení, například jeho odstrčením do slepé uličky či na zeď domu. Otázkou však je, nakolik bude ovládání na hráči. Poslední informace je o hudbě a namluvení, na něž se prý u Warrior Within snesla kritika, a tak u Kindred Blades máme čekat úplně jiné dabéry i odlišný hudební styl než rockový nářez.