Máte námět či připomínku? Napište nám
Akční dobrodružství ve střílečce Far Cry
zdroj: Archiv
Obrázky

Akční dobrodružství ve střílečce Far Cry

8. 5. 2003 23:23 | autor: Redakce Games.cz |

Schopnosti malého německého vývojářského studia Crytek a vlastnosti jejich vlastního engine budete moci posoudit až se na trhu objeví nová taktická akční střlečka s názvem Far Cry.

Původně byl tento titul zamýšlen pouze jako technické demo pro třetí generaci grafických karet GeForce od Nvidia, pod názvem X-Isle: Dinosaur Island. Pak se to nějak zvrtlo a Far Cry vám bude moci nabídnout více než jen kvality svého enginu. Hra vás přenese o pár let do budoucnosti a na pitoreskní tropický ostrov, kde bude čelit řadě nebezpečných situací. Hlavní postavou je zde kapitán lodi, jehož koníčkem je křižovat vody okolo svého oblíbeného souostroví. Vše bylo v pohodě, dokud na nedaleké ostrovy náhle nevpadli jacísi vojenští týpkové. Začaly se dít divné věci a tak se náš hrdina rozhodl přiblížit a podívat se, o co vlastně jde a proč se ho najednou nějaká banda snaží zbavit.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
nové obrázkykompletní galerie

Průběžně začnete odhalovat zápletku a různé výzkumné laboratoře zkonstruované pro sestrojování geneticky vylepšených vojáků. Brzy také narazíte na strážce těchto objektů, speciálně vycvičené a velice dobře vybavené tajné síly. Asi tušíte, že právě s těmito experty se budete muset ve hře nějak vypořádat. Ani vy byste neměli být tak úplně bezbranní. Co přesně budete mít k dispozici zatím není jasné. Chybět by ale neměl např. raketomet. Prostředí, kterým vás tato hra protáhne bude vesměs exotické, budou to husté lesy, džungle, tropická pobřeží, apod. Navíc bude všechen terén deformovatelný a zničitelný.

CryEngine mimochodem obsahuje některé vlastnosti, kterými se může chlubit také technologie používaná pro tvorbu Doom III. Jak jistě víte, postavičky ve hrách vypadají tím realističtěji, čím více polygonů je tvoří. Doom III a Far Cry však užívají modely se značně redukovaným počtem polygonů, ale zároveň obsahují opravdu veliké množství detailů. V praxi to vypadá tak, že jsou modely postav generovány s obzvlášť vysokým stupněm detailů, přibližně tak 250 tisíc polygonů na postavu. Postupně pak dochází ke konvertování těchto modelů do méně náročných 1500 polygonů, a to bez ztráty detailů.
zdroj: ActionTrip

korgull

Nejnovější články