A opět je tu STALKER: Shadow of Chernobyl
zdroj: Archiv
Obrázky

A opět je tu STALKER: Shadow of Chernobyl

1. 2. 2007 12:12 | autor: Redakce Games.cz |

Je tu první den nejkratšího měsíce v roce a s ním nová nadílka screenshotů z očekávaného titulu S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl inspirovaného Strugackých Piknikem u cesty.

Čas, který dělí tento dlouho vyvíjený projekt od jeho vydání se rychle krátí, pokud skutečně můžeme počítat s naposledy stanoveným termínem - letošním březnem (předobjednat). Tentokrát se ale zdá, že už dílo skutečně spěje do finiše a nic nezabrání tomu, aby se konečně dostalo ke svým hráčům. I podle nedávno zveřejněných preview různých magazínů hra vypadá v této fázi velmi dobře, má strhující atmosféru a tvůrcům se prý do ní podařilo začlenit většinu z jejich ambiciózních nápadů. I přes četné odklady navíc působí velmi aktuálně, je skvělá po grafické i zvukové stránce.

O příběhu víme to, že se bude odehrávat v Černobylu postiženém již druhou katastrofou radioaktivního charakteru. Velká oblast kolem něj byla výbuchem a zářením totálně přetvořena. A to nejen co do krajiny, ale i co do života uvnitř ní. Nyní se v ní prohánění dost divná stvoření a mnohde na návštěvníky čeká nepříjemné překvapení v podobě různých anomálií, jež mají vlastní pravidla a zákony času i prostoru (např. Cordon je nestabilní gravitační pole působící šokové vlny; Whirligig má zase pro každého připraven větrný vír, Elektro výbuch se sprchou jisker a Vortex prý funguje jako vysavač, atd.). Hráč ztvární stalkera (jednoho z těch, co se vydávají do nebezpečné zóny obklopující elektrárnu, aby zde sbírali dříve obyčejné věci, jež byly vlivem silné radiace změněny na velmi hodnotné artefakty), který se probudí jednoho dne s amnézií a jediné, co si bude mlhavě pamatovat, je to, že měl za úkol najít a zlikvidovat kolegu stalkera jménem Strelok.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Hra vás do děje uvede filmečkem, jenž vás zběžně seznámí se zónou a její neobvyklostí. Pak vás čeká rozhovor se Sidorovičem, obchodníkem s vybavením, který vám zadává mise a poskytuje důležité informace. Jak záhy zjistíte, on něco ví o tom, co se vám stalo, ale zároveň neopomene poznamenat, že mu cosi dlužíte, takže byste mu měli prokázat několik službiček. První úkol, který od něj dostanete, se bude týkat znovuzískání nosiče s daty od jiného stalkera jménem Nimble, jehož polohu vám pomůže určit Wolf, vůdce bandy stalkerů v nedaleké vesnici. Už tahle první cesta vám dá okusit chuť zóny. Budete svědky toho, co tvůrci nazvali dynamickou ekologií. Všude kolem to bude žít vlastním životem přizpůsobeným a neustále se přizpůsobujícím zdejšímu pozměněnému systému a také vašim akcím i aktuálnímu stavu věcí.

Největší nebezpečí můžete očekávat ze strany lidí, zejména strážců zóny, ale ne všichni lidé, na které narazíte, budou vašimi nepřáteli. Například od Wolfa se dozvíte, že Nimble byl zajat jinou bandou stalkerů. Jeho kolegové teď chtějí sestavit záchranný tým, ale nemají pro něj vůdce. Vy se můžete rozhodnout, že akci absolvujete sami, anebo budete souhlasit s tím, že povedete ostatní, kteří na vás počkají na okraji kempu, kde je Nimble držen. Zde už přijdou na řadu zbraně. Resp. jediná zbraň, jíž budete v tuto chvíli vybaveni, a to je pistole. AI nepřátel je prý působivá. Protivníci rozhodně nestojí a nečekají, až si je najde kulka. Aktivně se brání, kryjí, hledají lepší pozice, atd. Poté, co se s nimi vypořádáte, můžete každého z nich prohledat a napakovat se vším, co najdete (různé zboží, zbraně - př. Fort-12Mk2, Walker P9m, PMm, experimentální prototyp Fort-15 nebo PB1s s tlumičem, Akm 74/2U, Akm 74/2, Viper 5 SMG, IL 86 aj., dále munice, lékárničky, jídlo, atd.). Inventář, přístupný přes užitečný PDA interface vybavený např. i diářem a dalšími záložkami jako mapa, kontakty, statistiky, encyklopedie, aj., je nicméně omezen místem i váhou věcí, které do něj chcete umístit. Jednotlivé typy zbraní mají různé parametry (váhu, přesnost, obsluhu, kadenci, apod.) a lze poznat i aktuální stav daného kusu. Podobné je to s výstrojí, jejíž části vás dokáží různě ochránit např. před chemikáliemi, elektrickými šoku, kulkami, ohněm, atd. Tyto vlastnosti lze vylepšit využitím artefaktů.

Ale zpět k ději. Nimble se skrýval vedle ohniště. Vám sice nešlo o něj samotného, ale o ta data, co u sebe má, přesto kdybyste ho zabili, nedočkali byste se dalších cenných informací a ani užitečných misí. Jenže teď je primární se vrátit s nosičem zpět k Sidorovičovi, který už má pro vás připraveno nové a nebezpečnější poslání vyžadující delší cestování, při němž vás bude mnohem více ohrožovat radiace. Té se musíte bránit speciální drahou medicínou, anebo prostě univerzálním lékem - vodkou... Více podrobností také v dnešních dojmech z hraní.

korgull

Nejnovější články