Žlutá barva na označení cest byla v Assassin's Creed Shadows použita kvůli hráčům
zdroj: Ubisoft

Žlutá barva na označení cest byla v Assassin's Creed Shadows použita kvůli hráčům

3. 4. 2025 15:21 | Novinky | autor: Jakub Malchárek |

Značení interaktivních prvků v prostředí a cesty dále žlutou barvou se ve hrách už stalo opakovaným klišé. Až si hráč myslí, že si o něm vývojáři musí myslet, že trpí krátkozrakostí hraničící se slepotou. V některých hrách je přitom použití zvýraznění cest, chytů při šplhání a orientačních bodů skoro až rušivé. Nevyhnulo se ani Assassin's Creed Shadows.

I při putováním Japonskem narazíte na pokroucené stromy nápadně pobitými žlutými prkny nebo stezkami ve skalách, které někdo označkoval žlutou barvou. Vina ale tentokrát není tak úplně na ramenou Ubisoftu, který by se chtěl vyrovnat zaběhlému standardu jenom proto, že je to módní. Tvůrci dokonce chtěli mít hru bez těchto orientačních prvků.

„Ve hře jsme původně žlutou barvu neměli a přidali ji až po testování. Hráči totiž měli velké problémy orientovat se při parkourových vedlejších aktivitách. Navíc v bujném a plném prostředí se hráči často ztráceli a byli dezorientovaní, tak byla potřeba trocha vodění za ruku,“ řekl v rozhovoru pro server GamesRadar+ kreativní ředitel Assassin's Creed Shadows Jonathan Dumont.

Navigace ve hrách se v posledních dekádách změnila k nepoznání. O různých způsobech, jakými nás hry vedou za ručičku a poukazují na místa, která bychom měli navštívit, jsem loni psal v tématu o kompasech napříč virtuálními světy. I tam se můžete dočíst, ve které hře jdou třeba podobné nátěry vypnout.

Smarty.cz

Nejnovější články