Závodní arkáda Racing Apex se vrací zpátky do devadesátek
zdroj: Archiv

Závodní arkáda Racing Apex se vrací zpátky do devadesátek

18. 4. 2016 11:41 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Čím delší je seznam inspiračních zdrojů, tím menší je šance na úspěch. Alespoň to se dá vyvodit ze zatím neúspěšně probíhající kickstarterové kampaně studia Lucky Mountain Games, které zájemcům nabízí arkádové závody Racing Apex, záměrně se vracející stylizací i způsobem závodění do devadesátých let. Tvůrci mezi zmíněné zdroje inspirace řadí hry Winning Run, Hard Drivin', Virtua Racing, Wing War a Interstate 76, ale když jsem si pustil video z alfa verze, první mi na jazyku přistál název Ridge Racer. A na to konto mě Racing Apex začala zajímat. Jak se ale zdá, moc takových hráčů není. Kickstarterová kampaň opravdu nefrčí… Naproti tomu na Greenlightu se tvůrcům s Racing Apex docela daří - hra už dostala od komunity "zelenou". Možná proto, že na Greenlightu hráči podporu hrám vyjadřují „lajkem“, ne skutečnými penězi.

Racing Apex je arkádová závodní hra pro Windows, Mac a Linux, která chce zaujmout hranatým – neotexturovaným vizuálem, hlučnou elektronickou hudbou, adrenalinovým závoděním se spoustou driftů a navíc ještě zbraněmi. Tím se od Ridge Racer liší, protože vítězství slibuje nejenom nejlepším řidičům, ale i nejlepším střelcům, potažmo uživatelům předmětů, které se na trati objevují jako v Mario Kart hrách. Najdete mezi nimi boost, okamžitou opravu poškozeného vozidla, kouřovou clonu, olejovou skvrnu, miny, raketomet ale i kulomet. Zdá se, že mezi zdroje své inspirace měli tvůrci přidat právě Mario Kart, nebo aspoň Micro Machines…

Ale nevadí, třeba tvůrce ještě napadne, že by mohli zbraně vynechat, když jejich primárním cílem je nabídnout adrenalinové arkádové závody, ve kterých jde i o ty prokleté řidičské schopnosti. Někde okolo se válí video se záběry ze hry, která působí svižně, na pohled je pěkná a zdá se být i zábavná, přestože k ověřením tohoto dojmu je potřeba aspoň pár minut za volantem.

zdroj: Archiv

Racing Apex dělí nabídku svých zhruba 30 vozů do tří kategorií. V lehké třídě vozidla krásně zrychlují, ale moc toho nevydrží a hůře se ovládají. Střední třída se snaží být v těchto ohledech vyvážená a těžká vozítka jsou pomalejší, ale lépe ovladatelná a dost toho vydrží. Všechna vozidla v Racing Apex totiž podléhají systému poškození, který má tři stavy, projevuje se na voze vizuálně a zároveň ovlivňuje jízdní vlastnosti. Pokud si pamatujete, jak se postupným bouráním měnil vzhled i chování vozů v Grand Theft Auto hrách, tak jste doma. Ostatně, na Racing Apex pracují lidé, kteří si svoje odpracovali právě na GTA titulech….

Volbu vozu v Racing Apex ve skutečnosti neprovádíte přímo, ale prostřednictvím volby řidiče nebo řidičky, kteří mají dle svých vlastností k dispozici určitý okruh vozidel v rámci rozdělení na lehká, střední a těžká. Stručné charakteristiky všech jezdců najdete na Kickstarter nebo Greenlight stránce, kde tvůrci zároveň názorně předvádí a detailně popisují všechny ostatní prvky Racing Apex.

Jde třeba o možnost upravovat vzhled i vlastnosti vozidel v rámci čtyř směrů - Standard, Pro Race (pro nejpřesnější ovládání), Speed (rychlostní zaměření) a Rally (maximální výdrž). Dále tvůrci předvádí závodění ve čtyřech různých prostředích (každé obsahuje 4 tratě), ale i změnu času a počasí. V Racing Apex se bude závodit i v noci a navíc za mlhy i deště – nejenom za krásného slunečního počasí.

Ambice tvůrců z Lucky Mountain Games nejsou malé, proto by rádi do hry nacpali všechny myslitelné herní módy, které se kdy ve hrách objevili. Od časovky, arkádového módu a kariéry až po lokální a online závodění v módech Capture the Flag, Bomb Tag nebo Eliminator.

A navzdory tomu, že hra obsahuje prakticky všechno, tak minimálně na Kickstarteru o ni není moc velký zájem. Na Greenlightu prý ano, tak v čem je chyba? Možná v záměru vybrat nějaké drobné na další vývoj - tvůrci žádají na KS o 35 tisíc liber. Jsou to ve světle jiných kampaní opravdu drobné a jen doufám, že až peníze nevyberou, protože tomu všechno nasvědčuje, neřeknou si, že to nemá cenu a vývoj hry vzdají. Doposud Racing Apex vytvářeli po nocích vedle své hlavní práce a myslím si, že by v tom měli pokračovat – měli by herní prvky osekat na minimum, vyhodit ze hry zbraně, zredukovat počet tratí i herních módů a snažit se vytvořit zábavný základ. Pak na něm mohou stavět, třeba zkusit early access.

Hlavně aby projekt nezrušili, protože už nyní Racing Apex působí zajímavě. Jen se holt se spuštěním kampaně tvůrci netrefili do …těžko říci do čeho, protože v případě Kickstarteru je aspektů znamenajících úspěch či neúspěch strašná spousta. A většina z nich nemá nic společného s atraktivitou hry samotné… Ostatně, stačí se podívat na příklad závodní hry Space Dust Racers, která na KS ošklivě pohořela. Tvůrci se ale nevzdali, hru dokončili a pod změněným názvem Obliteracers ji s úspěchem vydali. Snad něco podobného nastane i v případě Racing Apex.

Nejnovější články