Ta přináší kromě přepracovaných úrovní, nových zbraní i monster také „tuny vystřiženého obsahu“, tedy alespoň tak to tvrdí launch trailer i popis hry na serveru ModDb. Na stejném místě se pak můžete dočíst, jak turbulentní vývoj Brutal Doom 64 vlastně byl – hra původně vznikala ve formě portu pro jeden z dříve používaných enginů (Doomsday).
Ten však v průběhu portování zastaral a tehdy se také vývoj rozštěpil a současně začalo současně vznikat několik odlišných projektů. Brutal Doom 64 běží na enginu GZDoom a není prostým portem. Tvůrci se totiž snažili o vylepšení hry v mnoha a ohledech a právě odtud pramení také prohlášení o vystřiženém obsahu a o přidaných novinkách.
Jednou z těch nejzajímavějších je multiplayer běžící na platformě Zandronum ve verzi 3.0. Je určený pro 64 hráčů a nabízí kooperaci i klasický kompetitivní multiplayer. Ve hře je původních 32 úrovní ze hry a nepřátelé, kteří byli z původní hry vyškrtnutí jako Chaingunguy, Revenant a Mastermind, přičemž Archvile a Hellhound jsou v plánu v pozdějších updatech.
Drobná technická vylepšení zahrnují třeba lepší nasvícení scén. Zajímavě zní možnost zahrát si mapy klasického Doom 2 se zbraněmi z Brutal Doom 64 a možnost aplikovat do Brutal Doom 64 řadu dalších modifikací. Zkrátka pěkná nadílka pro všechny nostalgiky a fandy série. Konverzi si můžete stáhnout zde, avšak jak u podobných projektů bývá zvykem, k instalaci potřebujete soubory z původní verze hry, což zde znamená buď z druhého dílu, anebo z Final Doom.