Vývoj RPG Torment: Tides of Numenera se zaplatil za 6 hodin!
zdroj: tisková zpráva

Vývoj RPG Torment: Tides of Numenera se zaplatil za 6 hodin!

6. 3. 2013 21:39 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Update - Za pouhých šest hodin se na Kickstarteru podařilo vybrat cílovou částku 900 tisíc dolarů na vývoj RPG Torment: Tides of Numenera. Do konce kampaně zbývá 30 dní, očekávajete, že ve výsledku se vybere hodně peněz. Což na oplátku znamená, že hra bude větší, než třeba tvůrci plánovali a její vývoj se prodlouží. Ale hlavně, bude nový Torment. Zbytek je podružný.

Původní zpráva - Než jsem zhlédl sedmiminutové video čerstvě spuštěné Kickstarter kampaně na PRG Torment: Tides of Numenera, poskočila vybraná suma z nějakých 35 tisíc dolarů na 62 tisíc dolarů. Ve chvíli, kdy tyhle řádky čtete, už se vývojářům z inXile válí na Kickstarter kontě mnohem větší suma, z čehož si dovolím odvodit, že s překonáním cílové částky 900 tisíc dolarů nebude nejmenší problém a podaří se to během několika málo dní či hodin. Třeba i díky vám, čímž nechci suplovat tvůrce, kteří vás k tomu nabádají – pouze konstatuji, protože očekávám, že většina z vás bude mít o duchovního nástupce RPG Planescape: Torment docela zájem.

Torment: Tides of Numenera není Planescape 2, protože se odehrává ve světě nové deskové hry Monte Cooka s názvem Numenera, která se má sama teprve dostat k nadrženým hráčům a slibuje jim docela šílenou kombinaci fantasy a sci-fi elementů ve světě, kde se nejede dle zaběhnutých pravidel tradičních fikčních světů modelovaných dle zidealizovaného středověku a starověku (přestože z těchto období).

Torment: Tides of Numenera slibuje být singleplayerovým izometrickým RPG, ve kterém budete hrát za jednu postavu, kterou mohou na cestě za nalezením odpovědí na spoustu otázek ohledně smyslu života doprovodit různá NPC. Nebo také ne. Záleží na tom, jak se budete prokousávat příběhem, záležet bude na vašich volbách.

Hra vyjde bůhví kdy na PC, Mac a Linuxu, poháněna bude enginem Unity, nabídne lokalizaci do několika světových jazyků a na jejím vývoji se bude podílet celá skvadra vývojářů, co mají na svědomí původní Planescape: Torment a jiné skvělé hry, hlavně tedy RPG. Vedle Colina McComba, který pilně asistoval při vývoji Planescapu a při vývoji Tormentu hraje roli kreativního šéfa, lze jmenovat Kevina Saunderse jako vedoucího projektu (má na kontě třeba NWN 2: Masko of Betrayer), Monte Cooka jako tvůrce deskové předlohy Numenera, ale i Marka Morgana jako autora hudby.

Je třeba zdůraznit, že vývoj Torment: Tides of Numenera se nachází ve fázi preprodukce – bude se psát scénář, chystat design dokument, zkrátka se bude malý tým připravovat na fázi aktuální produkce, která začne ve chvíli, kdy se vývojářům z inXile, makajícím momentálně na Wasteland 2, uvolní ruce.

Pokud jde o herní principy Tides of Numenera, tak jsou pevně vázány na prostředí a příběhový koncept. Vše se odehrává během devátého věku světa, ve kterém zbyla spousta tajemných a prozatím neporozuměných odkazů z předešlých osmi věků, během nichž vznikaly a zanikaly různé civilizace. Tyto odkazy, ať mají podobu technologií, filosofických konceptů nebo třeba i něčeho mnohem podstatnějšího, něčeho na způsob magie, se nazývají numenera.

Dnešní obyvatelé světa jim ani nemusí rozumět, ale vy, jako hráči, se k tomu asi dostanete. Protože hodně ve stylu Bezejmenného z Planescape: Torment vstupujete do tohoto světa v roli postavy zcela čisté a ničím nepokreslené, protože tohle prý zbude na vás. Od začátku vás chtějí tvůrci vystavit řadě voleb, které určí nejenom povahu vašeho dobrodružství a vztahy s NPC v rámci světa, ale vytvoří váš příběh, o němž si budou ostatní povídat; vytvoří vaši povahu, kterou budou ostatní soudit atd.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nutno dodat, že tabula rasa aspekt vaší postavy je dán tím, že do světa vstoupíte jako poslední z opuštěných tělesných schránek bytosti zvané Changing God, což byl člověk, který s pomocí prastarých vědomostí dokázal oklamat smrt tím, že zkrátka měnil těla. Jenže ta těla po něm zůstával a žila si dál vlastním životem, stejně jako nyní vy. Normálně by to asi nikomu nevadilo, nebýt anděla entropie, který se rozhodl střídání těl a nesmrtelnosti učinit přítrž. Postaví se nejenom proti bývalému vládci vašeho současného těla, ale i proti všemu, co po něm zbylo, tedy i proti vám.

Dále už se do toho nebudu zamotávat, kdo má zájem, proštuduje si to sám. Beztak spousta věcí začne zkrátka dávat smysl až ve hře. Zmíním už jen jednu zajímavost – prvek zvaný Meres, který by měl hráči umožnit nejenom nahlížet do myslí ostatních postav, ale navíc jejich činy ovlivňovat pro jeho účely. Zejména v soubojích, které by měly být hodně o konverzacích a ne o desítkách potvor, zbraní a předmětů.

Vlastně je tu ještě jedna věc - tides, neboli systém podobný klasickým alignmentům z ostatních RPG (lawfull, evil, good, bad, apod.), který ale není tak vyhraněný a nestrká vás nutně do jedné škatulky dle povahy zvolené akce, nýbrž sdružuje několik vlastností pod jednu barvu a dokáže vaše chování zhodnotit s většími nuancemi.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Ve chvíli, kdy jsem dospal tento malý kousek textu, má už Kickstarter kampaň Torment: Tides of Numenera na svém kontě přes 160 tisíc dolarů (a než to vydám, bude tam bůhví kolik :). To je dosti neuvěřitelné tempo. Musím si pospíšit se svou investicí, aby na mě vůbec zbyla nějaká normální kategorie příspěvku.

Nejnovější články