Ve Starfieldu mělo původně být daleko méně planet
zdroj: Bethesda

Ve Starfieldu mělo původně být daleko méně planet

25. 10. 2023 12:30 | Novinky | autor: Jan Slavík |

Bývalý designér Bethesdy Bruce Nesmith, který šéfoval designu při vývoji Skyrimu a ve vedoucí pozici se podílel i na navrhování Starfieldu, než od studia v roce 2021 odešel, se o svém bývalém zaměstnání rozpovídal v podcastu kanálu MinnMax. Na přetřes přišlo i to, jak se v rané fázi vývoje olbřímího vesmírného RPG tvarovala podoba výsledku. 

Nesmith prozradil, že plánovaná škála byla původně znatelně menší. Počítalo se se zhruba dvěma tucty hvězdných soustav. Nedávno vydaný titul jich přitom nakonec obsahuje přes sto, což ale tvůrce nijak zvlášť nezatížilo: „Při plánování padla myšlenka, že jakmile vyrobíte jednu sluneční soustavu, vytvořit jich sto vlastně není až taková práce navíc. Což je pravda,“ řekl Nesmith.

„Musíte se naučit vytvořit planetu, aby se po ní hráči mohli procházet, pak potřebujete řadu objektů – formy života, s nimiž lze interagovat, skály a tak dále. Musíte zpracovat ledové prostředí, vulkanickou krajinu. A ono stačí vyrobit jenom naši sluneční soustavu se vší její rozmanitostí, abyste pak měli materiál k výrobě 90 % všeho ostatního,“ pokračoval.

„Todd (Howard) nadhodil číslo sta soustav vlastně úplně spatra, ale čím víc jsme o tom přemýšleli, tím se to zdálo schůdnější – dobře, hlavní aktivity se budou konat ve dvou tuctech soustav v osídleném regionu a zbytek bude v hlubinách vesmíru k volnému průzkumu.“

„Lidé milují naše velké hry. Užívají si mít obrovské území k průzkumu. Tak jsme jim ho dali. A pak už zbývalo jen dořešit, aby prozkoumávání k něčemu bylo. Což je nakonec totéž – stačí, aby se to povedlo na jedné planetě. A jakmile máte funkční vzorec, máte ho rovnou i pro všechny ostatní planety,“ zakončil Nesmith.

Tak to tu máte. Pokud vám při průzkumu Starfieldu přišlo, že jsou planety tak trochu jedna jako druhá a jakmile jste jich viděli deset, viděli jste de facto všechny, šéfdesignér černé na bílém potvrzuje, že to není jen váš subjektivní dojem, protože přesně takhle hru v Bethesdě vyráběli.

Na celý, bezmála dvouhodinový podcast se v případě zájmu můžete podívat zde:

 

Nejnovější články