V survival hororu Pamela se podíváte do lidského ráje, který se "pokazil"
zdroj: tisková zpráva

V survival hororu Pamela se podíváte do lidského ráje, který se "pokazil"

15. 3. 2015 15:15 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Nechci hodnotit, jestli lze schéma "osamělá entita se snaží přežít v pokaženém projektu vysněného lidského ráje" považovat za sci-fi klišé, stejně jako je záchrana světa klišé fantasy her. Mám však neodvratný pocit, že tomu vše nasvědčuje. Jako hráči jsme ale na klišé formu zvyklí, jen potřebujeme, aby ji tvůrci vyplnili obsahem, který zaujme - je zábavný nebo napínavý, provokativní a klidně i na pohled atraktivní. Jako třeba v survival hororu Pamela (homepage), který s použitím Unity 5 vytváří čtyřčlenné studio NVYVE. A jestliže zápletka nebo výčet herních mechanismů nikoho na zadek neposadí, první záběry by některé z vás mohly "oslovit".

Mnohoslibné, leč nekonkrétní hlášky na homepage hry nechme stranou. Jisté je, že se jako někdo nebo něco (p.a.m.e.l.a. je asi zkratka projektu či umělé inteligence) probouzíte v plovoucím městě plném nástrah a nepřátel, které existuje jako pozůstatek chybně zacílené evoluce lidstva. Klišé jako, s prominutím, prase, ale k tomu zajímavému se teprve dostáváme.

Utopický Eden je totiž plný (zřejmě) porouchaných pokusů o dokonalé lidi, mezi nimiž hráč přežívá způsobem běžným pro moderní survival hry. Musí jíst a samozřejmě i někde spát, takže je třeba najít bezpečné místo a samozřejmě ho též opevnit s využitím nalezených technologií a postupů.

zdroj: Archiv

A zatímco byste měli hledat jídlo, součástky a zmíněné technologie, aby vám je nevyfoukl někdo jiný, budete postupně odhalovat tajemství tragédie Edenu a zároveň bojovat s místním "obyvatelstvem". Bojovat ale zjevně neznamená rozstřílet všechny a všechno na cucky - jsme v budoucnosti, takže asi nedojde na klasické střelné zbraně, nýbrž různé druhy obranných a pacifikačních mechanismů, které se připevňují na pravou ruku do AARM zařízení.

Nejde však jen o sokl pro zbraně - jde o chytré zařízení, přes které probíhá v podstatě veškerá interakce s okolním světem. Zřejmě si umíte představit, co to znamená. AARM bude sloužit k hackování, jako inventář, radar či scanner, ukazatel času i životních funkcí Pamelu, ale též dálkový ovladač pro manipulaci s mechanismy Edenu.

Znovu se ale vrátím k formální stránce Pamely, protože navzdory přepáleným efektům se čtyřčlenný tým prezentuje na videu i obrázcích úctyhodně atraktivní grafikou - technologicky i stylizací.

Pamela je ve vývoji pro PC (Windows), ale nečekejte, že se do Edenu podíváte v dohledné době. Vývoj dospěl teprve do pre-alfa fáze. Přesto se ale na homepage hry podívejte, případně tvůrcům sdělte své dojmy na jejich Facebooku.

Nejnovější články