V realtime strategii Human Resources se střetnou roboti s cthulhu příšerami, aby těžili lidi
zdroj: Archiv

V realtime strategii Human Resources se střetnou roboti s cthulhu příšerami, aby těžili lidi

3. 10. 2014 13:51 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Před dvěma roky uspěli tvůrci ze studia Uber na Kickstarteru se svým RTS projektem Planetary Annihilation, když namísto necelého milionu, který od lidí chtěli, vybrali přes dva. Hru pak dokončili, vydali a stále ji podporují, protože to potřebuje jako koza drbání. Dá se ale říci, že svůj první projekt jakžtakž zvládli (když přivřeme levé oko). A protože s jídlem roste chuť, vrací se Uber Entertainment na Kickstarter s novým projektem Human Resources, který realtime strategii zpracovává jiným způsobem než obvykle.

Ještě než se budu věnovat Human Resources, chci zmínit prapodivný projekt They Came From Hollywood, protože mezi oběma hrami panuje jistá podobnost. Druhá zmíněná hra nikdy nevyšla a zřejmě ani nevyjde, ale dvoučlenný tým Octopus Motor se o to pokoušel minimálně od roku 2001 do roku 2006. V dalších letech se tvůrci odmlčeli, ale stránky běží a můžete si na nich prohlédnout úžasně vypadající obrázky ze hry, ve které jste v roli jednoho z desítky monster měli likvidovat americká města a čelit při tom řadě nebezpečí, zejména ze strany armády a jiných ozbrojených složek.

Jakkoli v tehdejší době grafika působila levně a zastarale, v dnešní době by díky popularitě retro grafiky zářila. A zájem by jistě vyvolala i proto, že jedním z ovladatelných monster je obří žena, což by SJW aktivisty rozžhavilo do běla. They Came From Hollywood zmiňuju hlavně kvůli monstrům, co jdou proti lidem, protože Human Resources se zaobírá podobnou tematikou.

Lidé jsou v Human Resources logicky zdrojem, který různým způsobem těží obě znepřátelené frakce – obří roboti a cthulhu podobná prastará monstra. Hra za každou ze stran má být podle tvůrců zcela odlišná (jednotky s jinými funkcemi a způsobem boje i pohybu), ale bez ohledu na volbu strany vás čekají obří bitvy, ve kterých zlikvidujete zbytky Země i s lidmi a použijete kusy budov proti nepřátelským jednotkám. Video je v prezentaci zamýšlené hratelnosti dostatečně názorné. Zbývá tedy doplnit, že lokace budou náhodně generované, aby každá hra byla jiná.

Uber Ent. chtějí na vývoj Human Resources vybrat 1,4 milionu dolarů, což je více než v případě Planetary Annihilation. Vyšší základní částka je daná potřebou vyprodukovat pro Human Resources více obsahu ručně (ne generováním) než v případě PA. Pod termínem „více obsahu“ se zatím neskrývá singleplayer kampaň. Základní verze Human Resources nabídne multiplayer až pro osm lidí, případně skirmish, ve kterém může hráč bojovat proti sedmi AI oponentům. Další singleplayer módy mohou tvůrci přidat později, nezmiňují však jaké nebo kdy.

Téma boje plechových příšer proti organickým je na pohled zajímavé a grafická stylizace je zase dle obrázků a záběrů ze hry svébytná a atraktivní. Přesto na mě Human Resources dle základních informací působí jaksi nedomyšleně. Projektu něco chybí, konkrétně výrazný tahák, který by mi zvedl ruku a donutil kliknout na velké zelené tlačítko „Back this project“. V mém případě by tahákem mohla být singleplayer kampaň a větší propracování herní fikce, ale jde o pohled čistě osobní.

Obecně si však také nejsem jistý, že na hráče budou fungovat opětovně (stejně jako u Planetary Annihilation) použité sliby o návratu klasické hratelnosti z Total Annihilation či Command & Conquer. Přeju tvůrcům jen to nejlepší, třeba mě přesvědčí v některém z budoucích updatů.

Do konce kampaně zbývá ještě 32 dní a na kontě mají zatím sto tisíc z požadovaného skoro půldruhého milionu dolarů. Kdyby se hru podařilo zafinancovat a vývoj probíhal dle plánu, měla by vyjít někdy na začátku roku 2016. A ještě dodám, že na Human Resources pracuje jiný tým než na Planetary Annihilation, kterou tvůrci nadále hodlají podporovat novým obsahem a opravami.

Ale stejně bych si raději zahrál They Came From Hollywood...

nekkid zdroj: Archiv

Obrázek z They Came From Hollywood

Nejnovější články