Řada hlasu od začátku tvrdí, že No Man’s Sky nezůstane jen na PlayStation platformě, ale konkrétní vyjádření vývojářů má v tomto ohledu svůj zřejmý význam. Potvrzením záměru vydat hru i na PC si na sebe upletli bič, kterého se do budoucna jen tak lehce nezbaví. Ne bez následků.
Můžeme se samozřejmě dohadovat, jaký vliv na podobu hry má fakt, že je vyvíjena primárně pro konzolovou platformu – od mechanismů až po grafické zpracování. A pesimisté mohou na to konto na tvůrce vytáhnout i jejich vlastní slova, podle nichž se snaží, aby hra byla na konzolích jako doma. Murray však pro Edge (dle Gamespotu) vysvětluje, že snaha o konzolový charakter hry neznamená kupříkladu uzamknutý framerate nebo nižší rozlišení.
zdroj: Archiv
„Trošku jsem si zavařil, když jsem řekl, že se snažíme aby hra působila ‚konzolově‘. Od začátku myslíme na PC verzi, a když říkám, že má hra působit konzolově, myslím tím, že by měla mít solidní framerate a dotažené ovládání. Proto podle mě může být i PC hra konzolová a označuju tím kladné vlastnosti hry, ale když to řeknu,mám z toho jen mrzení,“ snaží se Murray polopaticky vysvětlit, co pro něj znamená označení „konzolové vlastnosti“. Přitom by v zásadě stačilo, že se společně s kolegy z Hello Games snaží o to, aby hra v jakékoli verzi nebyla rozbitá a nabízela jistý technický i hratelností standard.
Malinkatá radost z doslovného potvrzení záměru vytvořit a vydat PC verzi musí nutně potěšit každého, komu opětovné pouštění dostupných ukázek ze hry působí záchvaty nedočkavosti. Jde však prozatím jen o první krok na cestě k PC verzi, která bude hodně dlouhá. Ostatně, termín vydání hry neexistuje ani pro PS4 verzi. Jak dlouho pak nepříliš početnému týmu vývojářů může trvat práce na PC verzi, jistojistě doprovázená dlouhodobou podporou PS4 verze, netuší možná ani sami vývojáři. Mohou se uchýlit k obyčejnému portu na PC, ale klidně PC verzi vyšperkovat prvky, které by na PS4 byly riskantní.
Validní jsou obě možnosti, což potvrzuje Murray, když vysvětluje, že možnosti hardwaru mají v případě No Man’s Sky přímý vliv na podobu hry. Právě proto si prý Hello Games zvolili jako první cílovou platformu PS4, která prý týmu „umožnila maximalizovat algoritmy procedurálního generování a navrhnout prostředí bohatá a pestrá jak jen bylo možné.“
Nezbývá než doufat, že Murray a spol. tuší, že na PC by se mohli kreativně i technologicky rozlétnout ještě víc a nezapomenou na to, až se do vývoje PC verze vrhnou. Ať už to bude kdykoli.