Tvůrci MechWarrior Online představují ambiciózní sci-fi onlineovku Transverse
zdroj: Archiv

Tvůrci MechWarrior Online představují ambiciózní sci-fi onlineovku Transverse

10. 9. 2014 21:16 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Tohle bude bolet, protože na konci nečekají peníze na vývoj, ani hra – troufnu si říci. Tvůrci MechWarrior Online dostali skvělý (bez ironie) nápad, že stvoří sci-fi onlineovku Transverse s akčními souboji rozličných lodí, výzkumem, stavěním základem a frakcemi, ve které všechny role obsadí živí hráči. Barman bude člověk, pilot bude člověk, nepřítel bude člověk, obchodník bude člověk, uklízečka bude člověk. Snad i robot bude člověk, i když je to oxymóron. Opakuji, jde o skvělý nápad, ale padne na hubu z několika důvodů.

Na vývoj hry sbírají tvůrci peníze od lidí a kopírují model Star Citizen tak okatě a hlavně nešikovně (nedokáží pořádně vysvětlit koncept a hratelnost), že jim za necelý den přispělo pouhých 50 lidí. Prvním cílem je přitom vybrat milion dolarů, aby se backeři mohli proletět ve zvolené lodi... Auvajs.

Není bohužel jasné, jestli tvůrci peníze na vývoj od hráčů potřebují nutně, nebo je vybírají hlavně proto, aby hráče zapojili do vývoje a k tomu získali nějaký ten bakšiš navíc. Statut projektu Transverse není jasný z informací na homepage, z tiskové zprávy a dokonce ani z videa, na jehož záběrech hru představuje Bryan Ekman z Pirahna Games. Co ale z informací a videa jasné je, že plán tvůrců je až fantaskně ambiciózní.

zdroj: Archiv

Když vynechám obchodní a finanční stránku věci, připomíná Transverse vizuálně Freelancer a systémově dávno mrtvou onlineovku Earth & Beyond. Jen bez těch NPC postav, což je nápad, který bych rád viděl fungovat v praxi. Vyvíjet hru, která je efektivně mrtvá a nepoužitelná bez toho, aniž by se někteří hráči obětovali a plnili nudné role zmíněných barmanů či správců stanic, je nesmírně odvážné. Třeba nabídka rolí ve Star Wars Galaxies byla rovněž obsáhlá a zahrnovala i tanečníky, ale pořád se člověk mohl uchýlit k plnění úkolů a obecně aktivitě, kterou mu zprostředkovaly NPC postavy.

Bez AI a NPC postav by Transverse mohla fungovat za předpokladu, že půjde primárně o multiplayerovou střílečku s MMO přelivem, kde podstatu hratelnosti tvoří střety v arénách, co se převlékly za rozsáhlé sektory ve vesmíru. Piranha Games však Transverse kreslí trochu jinak. Má jít o perzistentní vesmír, který se rozvíjí na základě služeb, které si hráči za úplatu poskytují, ne o sestavu bojových arén.

V Transverse podle homepage může hráč plnit jedno z osmnácti povolání, ale základem hry jsou stejně tři činnosti: boj, budování a výzkum. Podobně hra nabízí čtyři frakce, přičemž každá z nich se na další osudy lidstva po roce 2315 dívá trošku jinak a má jiné cíle. Bez ohledu na frakce ale mohou hráči budovat vlastní aliance s unikátními zákony bez ohledu na to, jestli z naší aktuální optiky působí morálně (ochrana obchodu či oblastí) či naopak (zničení konkurence, pirátění a tak dále). 

Základem hry se ale stejně zdá být v záplavě informací vesmírné plavidlo, jehož konfigurace určuje charakter hry. Bojovat půjde zjevně s každou lodí, ale některé jsou uzpůsobené čistě na dogfihty, jiné zase nesou větší posádku a zvládají i výzkum či budování. Z logiky věci bude posádku i té největší lodi tvořit sestava hráčů, kteří musí vzájemně kooperovat, ale tvůrci zatím tento systém dále nevysvětlují.

Jisté ovšem je, že lodě budou snadno ovladatelné klávesnicí i dedikovanými ovladači (joysticky) a významnou roli sehraje správa energie. Každý výstřel nebo manévr spotřebuje určité množství energie, která třeba v případě poškození může chybět motorům nebo zbraním. Opět ale platí, že systém fungování popisují tvůrci vágně a nepřesně.

Transverse je zkrátka nesmírně ambiciózní vesmírná online střílečka, kolem které je spousta nejasností. Doufám, že se tvůrcům podaří projekt dotáhnout do hratelného stavu, aby bylo zřejmé, co vlastně chystají. Zároveň ale projektu moc nevěřím, jakkoli při vývoji MechWarrior Online dokázali, že nejsou žádní amatéři. Jen mi přijde, že si ukousli moc velké sousto, které neumí buď prezentovat, nebo strávit.

Nejnovější články